Wat is een goeie plek binnen europa om oudejaarsavond te vieren zonder vuurwerk? Welke landen verbieden vuurwerk afgestoken door consumenten?

mijn gezin is als de dood voor vuurwerk. Dus we zoeken een leuk plekje om kerst en oud en nieuw te vieren. Ik weet dat het in spanje bijvoorbeeld heel rustig is. Wellicht zijn er nog andere alternatieven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
14.3K

Antwoorden (10)

china daar vieren ze het pas op 39 januari
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
China ligt niet in Europa. En ik wist niet dat januari daar acht dagen langer duurt dan bij ons! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik dacht op 89 januari..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dus met de christelijk feestdag St. Juttemus
Dan zal je het toch in het Noorden moeten zoeken.

In Noorwegen is vuurwerk helemaal verboden en in Zweden allen het knalvuurwerk.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=135&t=878496b
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Turkije schijnt rustig te zijn omdat men daar niet echt de traditie heeft om met oud & nieuw vuurwerk af te steken.

"Turkije kent weinig tot geen tradities voor oudejaarsavond. Het is meer met families bij elkaar komen en samen vieren. Er zijn ook locaties waar ze dit lokaal buiten vieren. Het is niet zoals in Nederland dat mensen vuurwerk gaan kopen
en op oudejaarsavond gaan afsteken."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal je eens wat leuks vertellen. Ik woon in het centrum van Brussel en hier wordt helemaal geen vuurwerk afgestoken. Slechts op een paar plekken in de stad maar niet waar ik woon. Zie slechts op grote afstand wat vuurpijlen. Kan je je voorstellen? Had ik nooit verwacht van Belgie waar men vanuit Nederland vuurwerk koopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zorgen dat je zo landelijk mogelijk ergens verblijft. Dus niet in een dorp of stad, maar kilometers buiten een dorp, met weinig of geen andere huizen in de omtrek. Het is even zoeken, maar dit is zeker wel te vinden, al zal dit in bijv. Frankrijk makkelijker lukken dan in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Zwitserland wordt op oudejaarsavond nauwelijks of geen vuurwerk afgestoken. (Dat doen ze op hun nationale feestdag 1 augustus).
Alleen op camping en andere plekken waar veel toeristen komen zie je wat vuurwerk, maar geen zwaar vuurwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb horen zeggen dat landal greenparks vuurwerkvrije bungalowparken heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Engeland wordt er geen vuurwerk verkocht aan particulieren.
Hier is bij de London-Eye wel een vuurwerkshow, maar daarna is het rustig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Engeland indeed. Op 5 november tijdens Guy Fawkes (bomfirenight), wordt er overal vuurwerk afgestoken. Niet met oud- en nieuw.
Afgelopen oudjaar waren wij in Portugal, er is mij verteld dat het daar voor particulieren niet is toegestaan om vuurwerk af te steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We gaan al een paar jaar naar noird Frankrijk (Picardie) omdat onze hond panisch is voor vuurwerk. Heerlijk rustig, nul vuurwerk afgestoken.