Dictrict of Columbia.
Maar Columbus die Amerika heeft ontdekt

Toegevoegd na 21 seconden:
*Naar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke Columbus heeft Amerika ontdekt dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Christoffel Columbus http://nl.wikipedia.org/wiki/Christoffel_Columbus

Andere antwoorden (5)

District of Columbia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat staat voor: District of Columbia, lees verder op http://nl.wikipedia.org/wiki/Washington_D.C.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
raar hoe mensen voor feiten als antwoord minnetjes kunnen geven, jammer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er was iemand die antwoordde allerlei soorten afkortingen van DC, als extra'tje, antwoord werd verwijderd / zelf weggehaald??? Blijft altijd een raadsel waar die minnen voor een correct antwoord vandaan komen, moest niet mogen eigenlijk :P
Washington D.C. is de hoofdstad van de Verenigde Staten. "D.C." staat voor " District of Columbia"
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
District of Columbia.
Dit om verwarring te voorkomen met de staat Washington, die ligt in de Noord-West hoek van de verenigde staten, met hoofdstad Seattle. De Stad Washington DC ligt dus niet in de staat Washington maar in de staat Columbia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Washington D.C. ligt in geen enkele staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk, District of Columbia blijkt geen staat te zijn.
Citaat: "Washington D.C. is de hoofdstad van de Verenigde Staten. "D.C." staat voor "District of Columbia", het speciale federale district dat de hoofdstad bevat. Het District of Columbia is vernoemd naar een oude, poëtische naam voor de Verenigde Staten: Columbia (op zijn beurt afgeleid van Columbus). Dit district behoort tot geen enkele staat, omdat men niet wilde dat een staat invloed op de hoofdstad kon uitoefenen. Gevolg daarvan is dat de inwoners van D.C. niet deelnemen aan de verkiezingen van het Amerikaanse Congres, want dat vertegenwoordigt immers de staten. Wel nemen ze deel aan de presidentsverkiezingen." Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Washington_D.C
District of Columbia