Moet je je ID kaart inleveren als je een paspoort gaat kopen?

12 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik mocht mijn ID gewoon houden :D

Het beste antwoord

Van alle soorten identificatiebewijzen mag je er één hebben. Dus één paspoort, één ID kaart, één rijbewijs, etc. Zodra je bijvoorbeeld een nieuwe ID kaart wilt, dan ben je wel verplicht om de oude in te leveren bij de gemeente. Dit uiteraard alleen als het mogelijk is, in het geval van bijvoorbeeld diefstal zijn daar speciale procedures voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee hoor die mag je gewoon houden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat een paspoort een ander document is die mensen naast elkaar kunnen hebben, hoeft het niet. Als je een nieuwe ID koopt, dan weer wel.