Mag ik worden ingedeeld op een kamer bij een jongen, als we naar ons schoolreisje gaan?

Voor school gaan we zondag op schoolreisje.Heel leuk en aardig en we mochten de kamer zelf indelen en de docenten die controleerden het na.Dus ik gelijk samen met nog 3 vriendinnen(4 per kamer) ons indelen.Papiertje inleveren, toen was er een vriendin die over was.Dus wij zeiden, als er geen plek meer is mag ze wel bij ons op de kamer, dat we met z'n vijven zijn.Mooi dat hadden we geregeld met de zorgcoördinator.Nu kregen we vandaag dus de kamer indeling onder onze neus gedrukt want de docenten zouden het ook nog controleren.Toen schrok ik me een ongeluk.Ik was ingedeeld bij een jongen, en nog een meisje (waarmee ik niet kan opschieten)In plaats van mij bij mijn vriendinnen had dat andere vriendinnetje mijn plaats in gepikt.Ik moet dus nu een kamer delen met een jongen.En deze jongen is een beetje, hoe zal ik dat zeggen.Jullie weten wel wat ik bedoel.En ik ben 17, de rest van de indelingen zijn gewoon meisjes bij meisjes en jongens bij jongens.Ik moet de kamer delen met een jongen en voel me dan nogal ongemakkelijk.Dus ik ging naar de leraar toe en zei dat ik het er niet echt eens mee ben.Dat het een beetje boven mijn grens gaat.
Toen kregen we ruzie, omdat hij de ernst er niet van inziet.
Maar ik voel me compleet niet om mijn gemak.
En ik weiger om bij hem in de zelfde ruimte te gaan slapen.

Mag mijn docent mij dwingen om hier toch te gaan slapen?
Mag hij mij indelen bij een jongen?
Wat kan ik nou als beste doen?

Heel erg bedankt !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dat voor sicke leiding om pubers in één kamer te stoppen ?? Zonder leiding ? Dat mag dus ECHT niet....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee klopt! Bij ons op survival (sliepen in tenten) mochten de jongens nog niet eens ons terrein op komen in de avond/nacht! Dus jij samen met een jongen op de kamer zou echt niet mogen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit ook niet te geloven!!! Laat evt. Je ouders met de docenten praten!!! Dit hoef je niet te accepteren!!! Leg het goed uit en vertel je gevoel!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK heb mijn mentor ingeschakeld, ze zal zien wat ze voor me kan doen.
Hij ziet gewoon niet dat ik het niet wil, ik ben nou niet iemand die zomaar in de zelfde ruimte is bij een jongen zonder een docent (e).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorgcoordinator ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is iemand die hulp voor ons zoekt als wij het aantonen.
Hij heeft contacten met GGZ en alle zorg instellingen.

Het beste antwoord

Heel simpel. Als jij je niet op je gemak voelt bij een jongen op de kamer, wat ik heel goed kan begrijpen, dan hoort dat ook niet. Als de leraar daar de ernst niet van inziet dan zou ik je ouders inschakelen. Als de leraar het probleem dan nog niet ziet dan naar de directie stappen.
Ik vind het overigens van de zotte dat een leraar hier de ernst niet van inziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jongens en meisjes horen door de docent gescheiden op een kamer te slapen. Dus geen jongens bij meisjes.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dit baseer je op...? De vragen zijn of het mag, en of hij haar mag dwingen. Niet wat je er van vind...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij scouting is dat zeker en richtlijn : alleen gescheiden slapen, en gemengd alleen als er leiding op kamer slaapt. ZEKER op die leeftijd ; bij de allerkleinsten geldt dat nog niet.
ronron1212
12 jaar geleden
Ivar91 dat is geen mening maar gewoon normaal fatsoens regels van normale mensen. Prive voor jongens en meisjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het niet normaal wat de docent heeft besloten.
IK heb mijn mentor en alles erbij gehaald.
Ik ben het er niet mee eens en weiger om in die kamer te slapen.
Maar de docent veranderd ook niet van gedachten en hij bekijkt het ook niet van mijn kant.
Desnoods lig op de gang.
Ga in gesprek met de docent en probeer heel rustig en duidelijk uit te leggen waarom jij niet op de kamer wil bij een jongen. Probeer redelijk en feitelijk te blijven en spreek vanuit je eigen gevoel niet vanuit een ander. Mocht de docent daarna nog steeds niet redelijk zijn dan zou ik jouw ouders inschakelen. Probeer je vader of moeder te overtuigen van jouw probleem en laat hem haar praten met de docent. Als de docent dan nog steeds niet wil luisteren dan zou ik een brief sturen aan de directie. Maar dat is pas als laatste resort:-) Ik wens je heel veel succes en plezier. Het komt allemaal wel goed!