In januari bezoeken wij 3 weken Vietnam. Welke plaatsen zijn leuk om te bezoeken?

We willen graag van de natuur genieten, cultuur beleven en als het kan op een bounty eiland verblijven. Aub niet te toeristisch.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

bounty stranden zijn in het zuiden, cultuur overal.
Niet te toeristisch is je eigen interpretatie. Sapa (noorden, met de nachttrein) is zeker cultuur, maar de locals vliegen als aasgieren op je het busje met toeristen af en zijn niet weg te slaan. Halong bay is ook mooi, maar Vietnamezen leren snel: je ligt met een hele armada in de baai 's nachts.
Verkopers spreken je snel aan en zijn vasthoudend, dat is wel 's vervelend. Maar het is nog geen Volendam op hoogtijdagen.
Wij hebben een reis opgebouwd uit verschillende blokken, maar zijn alleen in het noorden gebleven.
De meeste mensen gaan van noord via het midden naar het zuiden, laatste paar dagen op de een palmstrand.
Hanoi en HCMC hebben beide een waterpoppentheater, en soort Jan Klaassen en Katrijn, leuk om 's te zien.
HCMC heeft het War remnants museum, maar dat moet je willen. Voor mij had het niet gehoeven. Er is in HCMC ook een historisch museum (de achterkant kant uit op het Norfolk hotel).
In Hanoi kan je ome Ho in zijn mausoleum gaan bezoeken. Alleen al de manier waarop dat gaat : geen korte broek aan doen. Oh , en de oude wijk moet zeker, daar zijn ook de kleinere hotels en een hoop reisbureautjes.
BEdenk bij alle uitstapjes, dat jij de rijke westerling bent, en dat jij in de ogen van de locals 3 keer de vietnamese waarde kunt betalen zonder met je ogen te knipperen. Dat je dat niet wilt, is een ander verhaal
Veel plezier daar, want het is echt heel mooi, wij gaan zeker nog een keer. In de bron waar wij geboekt hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hallo, wij zijn samen (mijn vrouw en ik) met de rugzak van zuid naar noord getrokken en elke dag was een beleving.
Chi tunnels, toeristisch maar wel indrukwekkend, de wereldstad HCMC (superstad). Hue en HoiAn om maar een paar plaatsen te noemen mag je m.i. niet missen en ook het eerder genoemde SaPa en rondstruinen langs de Chinese grens is erg gaaf en zulke lieve en mooie mensen kom je daar tegen. Wij zijn verder het binnenland ingegaan om karstgebergtes te zien en daar is het een stuk minder massaal en toeristisch dan bijv. Halong Bay maar zeker niet minder mooi.
Pas op dat je niet verliefd wordt op het land want het blijft kriebelen bij ons maar er zijn nog zoveel andere landen te zien.