wat heb ik nodig in Taiwan betreffende electriciteit?

Ik ga over twee weken naar Taiwan. Ik vraag me af wat ik daar nodig heb om mijn mobiel e.d. te kunnen opladen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

In Taiwan heeft men dezelfde stekkers als de USA, je moet dus een verloopstekker met platte pennen hebben.
De netspanning is 110 V 60 Hz, maar dat is voor een telefoon adapter meestal geen probleem.
Bij twijfel even checken op de adapter of er iets als "90 - 240 V" op staat, dat betekent dat de adapter alle spanningen in het aangegeven gebied kan werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad, 110V maar onze adapters/laders zijn meestal geschikt voor 100V & 240V.
De meeste hotels heb je niet eens een Adapter nog, de stopcontacten zijn in zo verre geüpdatet dat onze eigen stekker daar gewoon in past. In de oudere stopcontacten is dat niet mogelijk. Daar koop je voor een paar Taiwanees dollars een verloop stukje voor. Wanneer je apparaat of lader niet geschikt is voor 110V dan kun je voor zo'n 200 Taiwan Dollar een omvormer kopen. en dan functioneert je apparaat/lader prima mee.
In aanvulling op bovenstaand (correct) antwoord (je hebt Amerikaanse stekkers nodig).
Hieronder een link naar een site waar je per land kunt kijken welke spanning en welke stekkersoorten ze hebben:

http://kropla.com/electric2.htm