Hoeveel hotels zitten er in Italië ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag is uiteraard niet exact te antwoorden, een grove schatting is wel mogelijk.

Antwoorden (2)

Heel veel.
Ik denk niet dat er iemand is die hier een precies antwoord op kan geven.

Het hangt er ook vanaf wat je allemaal onder hotel rekent. Reken je een Aparthotel ook mee als hotel?

Ik ben naar zoover.nl gegaan, een website waar je voor heeeel veel hotels, campings, appartementen etc overal ter wereld beoordelingen kunt lezen van vakantiegangers die er geweest zijn.

Zij geven als aantal bij hotels (dus alleen hotels, geen aparthotels etc) momenteel 15.456 aan.
Nu weet ik uit ervaring dat niet alle hotels op die site staan, omdat ik nog wel eens een accommodatie bezoek die daar nog niet bekend is.

Het antwoord is dus: Meer dan 15.456
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minimaal 20.242. Dit is het aantal dat in de database van onze website www.hotelzoom.nl staan (en als bouwer kan je dan gemakkelijk even hierin kijken :) ). Dit zijn dan de (unieke) hotels die ergens op een willekeurige hotelbookings-website te boeken zijn.

Maar daarnaast zijn er ook nog een boel hele kleine hotelletjes die niet eens online te boeken of te vinden zijn. Wellicht dat het Italiaans verkeersbureau een volledige schatting kan geven.