Zijn de prijzen in New York over het algemeen goedkoper of duurder dan in Nederland?

Ik bedoel hiermee dat bijvoorbeeld een horloge van Ice watch daar goedkoper of duurder is. Of de prijs van een spijkerbroek enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Electronica en kleding zijn in de VS over het algemeen goedkoper dan in Nederland. Hou bij aankopen wel rekening met de [eventueel] verplichte invoer belasting bij terugkeer in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spijkerbroeken zijn veel goedkoper dan in Nederland, een Tommy Hilfiger koop je makkelijk voor 35 dollar (28 euro).

Van Ice Watch kreeg ik vorige week een Groupon aanbieding. Alle kleuren en alle maten voor 42 euro. Dat zal in NY niet veel goedkoper zijn verwacht ik.

Electronica is ook vaak goedkoper, maar let wel op dat de prijzen in New York zonder sales tax (soort btw) geprijsd zijn. Bij de kassa komt er nog 16% bij. En koop je meer dan 450 euro aan spullen, dan heb je nog de invoerrechten als je Nederland weer inkomt.

Let wel op met electronica dat je wereldwijde garantie hebt en de oplader een US stekker zal hebben en die past hier niet in het stopcontact zonder verloopstekkertje.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was er een week geleden en ik vond eigenlijk alles goedkoper dan in mijn eigen Amsterdam.
Enige dat duurder is zijn de hotels.
Ja de Dollar staat prettig zwak ten opzichte van onze Euro
paulus811
12 jaar geleden
het verandert nog al eens en is afhankelijk van het soort goederen dat je koopt. Ik was er 3 jaar geleden en kan me herinneren dat ik op een Ipod 8% hst en 8%qst moest betalen. In Wikipedia staan weer andere percentages. http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_taxes_in_the_United_States#New_York