Hoe kom je het best naar Rotterdam vanuit België?

Ik wil graag naar een open dag van de Hogeschool Rotterdam. Maar omdat ik in België woon weet ik niet goed hoe ik daar het best en goedkoopst geraak. Ik woon in Brugge maar kan gemakkelijk in Brussel/Antwerpen/Gent/... geraken om van daar uit naar Rotterdam te komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

Met de auto is geen optie, want dat duurt ± 3 uur. De trein is wel een goeie optie. Als je vanuit Antwerpen de trein kunt pakken richting Nederland denk ik dat je er sneller, en misschien zelfs goedkoper uit bent, maar dat geld dan niet als je met meerdere mensen gaat, dan is de auto voordeliger. Trein dus :p

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus als je bijvoorbeeld met z'n vieren naar Rotterdam wilt gaan, kun je de benzine/diesel kosten verdelen onder de 4. Dit is dus goedkoper dan 4x hetzelfde kaartje kopen voor de trein (dit is alleen een tip als je NIET alleen gaat)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb de omgekeerde richting Roosendaal- Brugge gedaan met de trein, Is goed te doen, Rotterdam nog 40 minuten verder.
12 jaar geleden
Ik zou toch met de thalys/NS hispeed/fyra gaan.
Dan ben je snel en comfortabel in Rotterdam.
Het klinkt misschien heel luxe, maar de Fyra en Thalys zijn gewoon ook echt stukken fijner dan in de file staan of heel lang in de auto zitten.

Ik weet niet of de spoorwegen in belgie een andere site hebben, maar je kan anders eens kijken op www.nshispeed.nl
Misschien dat de tickets via Nederland goedkoper te boeken zijn dan via de belgische treinmaatschappij.

Je kan hier in Nederland je reis verder plannen met www.9292ov.nl als je nog verder wil met de bus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ANWB heeft hier misschien wel de oplossing op; Samenrijden van de ANWB.
Goed idee voor je portemonnee maar zeker nog beter voor de natuur!!!