Heeft er iemand op GV ervaring met couchsurfing en wat is dit nou precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CouchSurfing
CouchSurfing is het grootste internationale, op internet gebaseerde gastvrijheidsnetwerk. In juli 2010 waren er ruim 2.000.000 leden. Leden kunnen andere leden vragen om overnachting, en men kan aangeven of men een slaapplek ter beschikking heeft voor andere mensen. Ook is het mogelijk om de site te gebruiken om simpelweg mensen te leren kennen op plekken waar men nog niemand kent. Couch betekent sofa, maar dat wil niet zeggen dat men altijd op een sofa terecht komt. Soms heeft men een eigen kamer, soms alleen een plek op de grond voor een matje, of een plek in de tuin voor een tentje. Waar men terecht komt staat gewoonlijk op de gebruikerspagina. Men is als lid niet verplicht zelf ook mensen onderdak te verschaffen, sommige mensen zijn immers voor langere tijd op reis, of hebben geen plek voor gasten. Deelname is gratis, al kan men wel met behulp van een creditcard zichzelf authentificeren, en daarmee tegelijk een donatie aan het project doen. Gasten en hosts betalen elkaar niet. Na het ontmoeten kan men andere couchsurfers aan de lijst van vrienden toevoegen (met verschillende betrouwbaarheid) of een referentie achterlaten. Bij extreme gevallen van misbruik (zoals seksuele intimidatie) worden leden verwijderd. Vergelijkbare initiatieven zijn Hospitality Club. BeWelcome en Pasporta Servo. .

Antwoorden (2)

CouchSurfing is het grootste internationale, op internet gebaseerde gastvrijheidsnetwerk. In juli 2010 waren er ruim 2.000.000 leden.

Leden kunnen andere leden vragen om overnachting, en men kan aangeven of men een slaapplek ter beschikking heeft voor andere mensen.

Ook is het mogelijk om de site te gebruiken om simpelweg mensen te leren kennen op plekken waar men nog niemand kent.

...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je - niet vermelde - bron is Wikipedia.
Maar heb je ervaring?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger deden wij dat ook, maar nu doen wij vakantiewoningruil. (meer luxe)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je misschien wat meer vertellen over dat vakantiewoningruil? Lijkt me best interessant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je daar een website voor?
Couchsurfing is een non profit organisatie die draait op vrijwilligers die het systeem laten werken.

Ik heb er zelf geen ervaring meer.
Lijkt mij een fantastisch concept voor backpackers.

Hoe is couchsurfen ontstaan: de oprichter van het couchsurfing project had een goedkope vlucht naar Rekjavik bemachtigd, maar had nog geen accommodatie. Hij wou graag de stad zien door de ogen van bewoners dus besloot hij een grote groep studenten een mail te sturen met de vraag of hij bij hun kon slapen zodat zij hem de stad konden laten ervaren zoals zij dit doen. Vanaf dit moment is hij van start gegaan met het opzetten van de couchsurfing community.

http://www.internationaalreizen.nl/couchsurfen-couchsurfing.html

Wat het precies is kun je vinden op Wikipedia.

Maar nog meer en nog beter natuurlijk op de website
van CouchSurfing zelf:

http://www.couchsurfing.org/

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn dus meer van dit soort organisaties:

http://nederlands.hospitalityclub.org

http://www.bewelcome.org
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Is het verstandig om dit te doen als 19-jarige student?