Nee, er moet iemand van 18 mee. Vanaf 16 mag je alleen. Maar dit kan ook per luchtmaatschappij verschillen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per vliegtuig maatschappij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt aan de luchtvaartmaatschappij. Bij RyanAir mag het pas vanaf 16 weet ik. Bij KLM, EasyJet en Martinair volgens mij al vanaf 14.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben vijftien en ong. een maand terug alleen gevlogen met Transavia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik werk als hostess, het mag wel, maar moet bij boeken worden aangegeven. Dan hangt af per luchtvaartmaatschappij dat zij als "UM" (unaccomanied minor) reizen. Daar zijn per luchtvaartmaatschappij andere regelingen voor, maar in andere woorden er wordt door luchthavenpersoneel (steward(ess) voor ze gezorgd en dat ze op de juiste plek en tijd aanwezig zijn en overhandigd worden aan de persoon die ze komt ophalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mag dat ook bij Sunexpress? Want op de site van hen staat dat je alleen van je 6e tot je 12e met begleiding moet vliegen.
Het mag wel want mijn vriend is 15 en hij heeft heen & terug reis met KLM & zo een andere vliegtuigmaatschappy gevlogen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf 2009 mogen kinderen vanaf 14 jaar alleen vliegen zonder begeleiding (voor 2009 was het vanaf 12 jaar) bij de KLM. (KLM kan evt ook voor begeleiding zorgen)

Bij veel Low budgetmaatschappijen is de min. leeftijd 14 jaar.

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen kunnen kinderen alleen op reis, mits ze voldoen aan de gestelde regels.
Inchecken moet bijv. gebeuren in bijzijn van een volwassene.

Bij sommige bestemmingen gelden weer andere regels.

Toegevoegd na 38 seconden:
Antwoord is dus Ja, afhankelijk van de maatschappij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat mag wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik weet van KLM dat een 10 jarig meisje heeft gevlogen van Engeland naar Nederland. Ze werd intensief begeleid en de ouders moesten een verklaring ondertekenen

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor alle duidelijkheid, ze werd begeleid door de stewardessen.