Welke metro halte stap je uit als je in het HART van Parijs wil zijn?

(dus waar alle winkelcentra zijn) want de Eifeltoren weten we wel:) We verblijven in Montparnasse.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.7K

Het beste antwoord

Saint- Lasare / Haussmann is erg centraal en m.i. in het hart van Parijs. Je zit gelijk in één van de grootste winkelstraten. Maar het centrum van Parijs is zo groot en er is zoveel te zien en te beleven.
Bij ieder opstappunt van de metro kun je een petit plan de Paris vragen.
http://www.chezbertrand.com/metro-bus-paris/plan-metro-paris.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Champs elyssees
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
place picalle
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van knooppunt Montparnasse Bienvenue
neem je de rose lijn richting Porte Clignancourt.
Je stapt uit bij het achtste station, dat is
Les Halles.
Vroeger waren hier echt enorme hallen waar vanalles verhandeld werd, tegenwoordig is het een prachtig winkelcentrum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Metro Saint-Michel‎.
Vlakbij Quartier Latin, Notre Dame, Boulevard Michel en St.Germain, St. Chapelle, De Seine, loopafstand Pantheon, Sorbonne, Louvre, Centre Pompidou en Palais Luxembourg

vr.groet
Chris
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook zeggen Chatelet, Les Halles, als het centrum.

Voor het winkelen.. dat ligt er weer aan wat je wilt.
Voor overdekt shoppen (met slecht weer bijvoorbeeld) kun je het best bij La Defense uitstappen.
Les Halles is ook een overdekt winkelcentrum.
Vanaf hier loop je zo naar de Rue de Rivoli en is ook vol met leuke winkels.

Voor het 'openlucht' winkelen zou ik bij Republique nemen.
Dan de Boulevard Saint Martin helemaal aflopen, heel leuk om te winkelen en ook leuke passages in de zijstraatjes.
Je loopt dan naar LaFayette en Printemps en dan rechtsaf de Rue de Caumartin in.

Champs Elysees is ook leuk, maar persoonlijk vind ik het meer kijken-kijken-niet-kopen.