de koffer is 64x46x26 en men zegt, dat is 53 liter is dat zo? Ik kom op 76 liter

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Ik kom op 76,544 liter, dit is het goede antwoord dus.
Wellicht is de wand van de koffer dik

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook is de koffer hoogst waarschijnlijk niet exact rechthoekig, en zijn de maten door jou opgegeven de uiterste maten. Er gaat dan wellicht een hoop ruimte verloren in de rondingen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als voorbeeld: een porsche heeft ook een breedte hoogte en diepte maat, echter kan er nooit zoveel liters in.

Toegevoegd na 6 minuten:
diepte = lengte
12 jaar geleden
1 dm3 = 1liter

Dus 6,4dmx4.6dmx2.6dm=76.544dm3

=76,5Liter.

Welke koffer heb je? Naam + uitvoering?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitgaande van cm's : Volume =L x B x H = 64 x 46 x 26 =76.544 cm3 =77 dm3 = 77 liter
Kennelijk is 53 liter lege inhoud en 24 liter voering of beschermhuls.

Als de koffer dikke beschermwanden en stootranden heeft kan het wel kloppen dat 30 % van de koffer uit niet lege inhoud bestaat. Ik zou zeggen maak een schatting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de vormen van de koffer enigszins rond verlopen dan zal de inhoud kleiner zijn dan de inhoud van een perfect rechthoekig blok.
Ook zal de dikte van de wand nog een kleine bijdrage aan de verkleining van de inhoud geven.