Ikben een meisjevan 14, zit op het gymnasium en wil dolgraag de laatste 2 jaar van het VWO in Amerika doen!Kan ditop een high school? hoe kom ik daar?

Kan ik op een High School mijn VWO gewoon goed afmaken? En dan het liefst in Californië? En zijn er ook andere organisaties dan het UWC die scholen over de hele wereld hebben voor allemaal scholieren over de hele wereld? Gr.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe je daar komt? Ik zou het vliegtuig overwegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat snap ik ook wel! maar ik bedoel natuurlijk hoe moet ik me daar aanmelden, hoe ver van tevoren.. etc! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou mijn vwo afmaken en dan gaan studeren in amerika.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De amerikaanse high school is heel anders dan hier de middelbare school, aansluiting vinden is erg moeilijk,zo niet onmogelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe ga je het regelen met verblijf, visa, vervoer, verzekering als 16 jarige?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dat wel mogelijk,jij hebt toch van die uitwisselings -programma's voor studenten?
(Foreing Exstaince students,ik geloof dat je dat zo schrijft)
Of is dat alleen voor universiteit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk ook eens aan je achterstand bij bepaalde vakken .
Mijn neefje had het omgekeerde, kwam van een amerikaanse school in kenia, naar het vwo in nederland. Aardrijkskunde, geschiedenis, maatschappij leer. Allemaal vakken waar hij bijles voor nodig had
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Karena, je bedoelt foreign exchange students.

Antwoorden (3)

Sorry maar het vwo daar voortzetten is niet mogelijk. Wel iets anders op dat niveau

Mvg,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat je gelijk hebt. Het sluit volgens mij niet aan. Maar het wil niet zeggen dat ze na haar vwo, haar dromen kan verwezelijken. Leuk hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt
Keep dreaming!
Ik meen dat er bij ons op school een mogelijkheid werd gegeven om een half jaar in de USA naar een high school te gaan. Dit is dus niet 'afmaken' maar komt je wel tegemoet in je wensen.

Volgens mij werd dit dan vanuit Europese programma's geregeld. Hier zitten wel kosten aan verbonden en op mijn school moest je minimaal 7 staan gemiddeld en geen onvoldoendes. Je zou dit bij je schooldecaan kunnen aankaarten, misschien weet hij/zij wel wat over die Europese programma's voor studeren in de USA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriendin van mij gaat 5 havo in florida doen. Daarna moet ze het nog eens een nederland doen. Ik weet niet of dit verplicht is, maar een amerikaans diploma is inferieur (zo heet dat vvolgens mij) aan het nederlandse diploma.makkelijk gezegd is het diploma minder waard en kan je er minder mee dan een nederlands diploma. :-)