Waarom zijn de reisgidsen van Lonely Planet niet vertaald naar het Nederlands?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
6.7K

Het beste antwoord

Het zijn er simpelweg te veel en de groep gebruikers is ten eerste te klein en ten tweede zijn dit typsich mensen die er niet over klagen als ze in het engels zijn

dat stel dat NOOIT over de grens gaat en nu een reisje naar zuid-spanje heeft geboekt, wil perse in het nederlands lezen over wat te doen daar.

rugzak reizigers die "overal" al zijn geweest en gewend zijn zich te redden met andere talen en culturen die zitten er niet zo mee als een reisgids in het engels is.

Als hij maar up-to-date is en die kans is groter als de taal zodanig is dat er snel een nieuwe oplage komt
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dat is waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!!

Andere antwoorden (3)

Het gaat om de grootte van de markt waarin ze uitgebaat worden. En daarmee wordt rekening gehouden met de onkosten zoals vertaalkosten, uitgeverij-kosten, etc etc.

Mocht de kosten niet opwegen tegen de gemaakte winsten, dan is het simpel: het bedrijf doet er niet aan.

Ik kan me voorstellen dat onder de 16 miljoen Nederlanders maar weinig die reisgids lezen, en dan nog kunnen de meeste NLers prima Engels.

Tel het voor jezelf uit maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer lonely planet hier goed aan zou verdienen, dan zouden ze bestaand. De kosten wegen niet op tegen de baten. Vandaar dat voornamelijk populaire bestemmingen vertaald zijn. Zie het maar zo, het is goed voor je Engels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke zijn dan vertaald? Bali is toch redelijk populair..
Bedankt voor je antwoord, je hebt gelijk, zal mijn engels wel ophalen zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bali bestaat: http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/lonely-planet-bali-and-lombok/1001004009899870/index.html?Referrer=ADVNLGOO0020080841bag een lijst van alle vertaalde lP kan ik 123 niet vinden, wat ook goed is zijn de rough guide gidsen http://www.roughguides.com/website/shop/products/Bali-and-Lombok.aspx Marktplaats kan je waarschijnlijk ook wel vinden, de slegt is ook een winkel waar je ze goedkoop kan vinden, van bali weet ik niet. Kijk op de site: http://www.deslegte.com/boek//lonely-planet-bali-and-lombok-9781741048643/
Concurrenten van Lonely PLanet zijn wel actief op de Nederlandstalige markt en zeker een alternatief.

Zo is het Franse Route de Guitard al jaren te koop onder de Vlaamse titel Trotter.

Nog niet zolang geleden is de Roughguide gestart met nederlandstalige titels.

Mijn eigen voorkeur heeft de Trotter, deze lijkt meer op de LP dan de Rough Guide