Moet ik de dresscode in Turkije, Antalya serieus nemen?

Hallo,
Ik vertrek vrijdag op vakantie naar Turkije. We hebben een hotel geboekt in Kemer. Nu heb ik gelezen dat het niet erg wordt geapprecieerd door de lokale inwoners dat mannen en vrouwen korte broeken dragen, en dat de vrouwen beter geen topjes dragen. Is dit eigenlijk een probleem in de toeristische gebieden zoals Kemer en Antalya?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
10.4K

Antwoorden (10)

Turkije zou ik me niet druk om maken, Iran wel.

Tenzij het regime verandert natuurlijk, maar das meer een vrees voor de toekomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om geen problemen te krijgen of te veroorzaken dient u de adviezen mbt de dresscode niet in de wind te slaan in
bv Tunesie, Turkije, Jordanie etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dat idd doen, al was het maar om niet te veel op en uit de toon te vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In algemeen is tegenwoordig niet geheel streng meer alleen wanneer je Moskee wild bezoeken heb wel dresscode .
hun grootst brong van inkomsten zijn juist het toerisme.Fijne vakantie geniet er van..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dat gevraagd wordt moet je dat zeker serieus nemen. Al is het maar om respect te tonen aan het land waar je, je bevind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft de vrager gelezen.....Met andere woorden, ze vragen of je daar rekening mee wilt houden..
je kunt gewoon je korte broek en topje aan, alleen als je een moskee in wil, moet je je bedekken. De turken zijn net zo gewend aan ons als wij aan hun.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de toeristische gebieden, zoals bijv. de Egeïsche kust en de Turkse Riviëra, is dit geen enkel probleem. Daar draagt vrijwel geen enkele vrouw nog een hoofddoek, alleen nog sommige oudere dames. Jonge Turkse vrouwen dragen zelf ook zowel korte broeken als topjes, dus is het voor de toeristen ook geen probleem.
Wij zijn er nu een aantal keren geweest en hebben in de diverse plaatsen geen problemen ondervonden.
Op sommige plekken zie je op het strand zelfs "oben ohne", maar dat heeft men liever niet. Het wordt vaak wel oogluikend toegestaan.
In het hotel zelf draag je natuurlijk geen bikini of badpak als je naar het restaurant gaat, maar dat zou je hier ook niet doen. Gewoon gekleed, zoals hier, is prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ooit heel lang geleden (20 jaar of zo) vond ik dat zelf allemaal een beetje onzin, dus ik liep gewoon in een korte broek te wandelen (in Turkije).

Toen zaten we en een klein dorpje iets te drinken waar niet zo vaak toeristen kwamen en toen waren er wat jonge mannen die ECHT niet wisten wat ze zagen en wel 20 keer voorbij kwamen en bleven gapen, ze hadden het er echt moeilijk mee.

Mogelijk had ik daar om kunnen lachen maar ik realiseerde me dat ik op dat moment het leven van een aantal mensten compleet aan het verstoren was als toerist die even aan kwam huppelen. Ik schaamde me dood en heb het sindsdien nooit meer gedaan.

In badplaatsen is het veel normaler om wat "bloter" gekleed te gaan maar in gebieden die niet zo toeristisch zijn zijn hemdjes en korte broeken voor vrouwen eigenlijk ongepast.

Ik heb sinds die tijd altijd een (dunne) rok en iets langs voor over mijn armen bij me als ik in dat soort landen een korte broek draag.

Dus zorg gewoon dat je alles bij je hebt, in het kustgedeelte van Antalya kun je vast wel in een korte broek (maar in de achteraf staatjes niet en in een moskee moet je iets op je hoofd)
amigo
12 jaar geleden
Laat je gewoon zien als vakantieganger. Waarom zou je dat niet doen. In vrijwel elke moskee staat achteraan een bak met doeken die je om je middel kan doen en over je schouders, indien nodig nog een doek voor over je hoofd en je bent zoals het gevraagd wordt. Wil je niet met al die doeken, die anderen al gedragen hebben rond je lichaam paraderen, neem dan je voorzorgen en neem zelf iets mee dat je goed kan opplooien en in je handtas meenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet er , denk, ik, even rekening mee houden, dat je in de ramadan-periode met vakantie gaat. De mensen vasten dan overdag, mogen tussen zonsopgang en zonsondergang niets eten, en ook niet roken.

Ze staan dan stil bij hun geloof, en ik zou me dan zéker een beetje aanpassen in mijn kleding in het openbaar, en niet op een terrasje breeduit gaan zitten lunchen met een enorm glas glinsterende cola in m'n afgeknipte spijkerbroek en m'n topje-met-spagettibandjes...

Veel restaurantjes zullen dicht zijn, en in hotels is vaak alleen de coffeeshop open voor niet-islam-gasten.

De mensen van het land leven dus veel meer 's nachts in deze periode, en zijn daardoor overdag vaak wat vermoeider, met een iets korter lontje, en ook daarmee kan je als gast in hun land rekening houden....

De ramadan is trouwens wel bijna voorbij, en na de Suikerfeesten zal het allemaal wat relaxter zijn.

Hele fijne vakantie!!!