Twee zonen gaan op vakantie naar Japan. Zijn er daar dingen de je als toerist beslist niet moet doen, of is Tokio zo'n wereldstad dat 'alles' kan?

Ze hebben zich nauwelijks voorbereid. Wat zijn dingen waar ze op moeten letten? Is het er erg crimineel? Moet je om bepaalde omgangsvormen letten (anders dan de normale)? Zijn er dingen die daar heel slecht vallen als je ze doet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
ItisILeClerc
12 jaar geleden
harakiri zal slecht vallen
kamikaze ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Criminaliteit heb je helemaal geen last van daar. In ieder geval niet van de Japanners zelf. Je zou zelfs gerust je koffer op straat kunnen laten staan zonder dat iemand deze meeneemt.

Het beste antwoord

De cultuur is heel anders, ze zullen hun ogen uitkijken. En veel fouten maken. Japanners zijn te beleefd om dat te laten merken. In hun ogen zijn we wat etiquette betreft gewoon kleuters, die veel vergeven moet worden.
Eten op straat wordt vrijwel niet gedaan, als je iets koopt zoals ijs ofzo, eet je het ter plekke op, dat mag dan weer wel. Prullenbakken zul je op straat niet vinden, men verwacht dat je je troep weer mee naar huis neemt.
Ik heb er een prima vakantie gehad, Japanners die wat engels spreken zullen dat graag op u uitproberen, maar verwacht verder veel handen en voeten werk.
Verder zich als beleefde gasten gedragen, veel knikken enzo, een dat doe je ook verkeerd, maar daar is ook begrip voor, dan gaan ze een geweldige ervaring tegemoet (zou ook wel weer terugwillen)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, bedankt. Ik heb nog twee reisboeken uit de bieb gehaald voor ze (ik maak me drukker dan zij LOL).
Verder moeten ze het maar zien, ze zijn in ieder geval van plan er van te genieten.

Andere antwoorden (1)

Je mag ook niet roken buiten je heb volgens mij een vak met een getrokken lijn daarin moet je staan ze delen zelfs een boete uit geloof ik