Is er een excusrie naar Kjeragbolten vanuit Oslo, Noorwegen?

Toegevoegd na 27 seconden:
Excursie*

Toegevoegd na 54 seconden:
En dan het liefst een excursie die gewoon 1 dag duurt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (3)

Dat is 378 km rijden vanuit Oslo. Dat is niet in een dag te doen. Je zal dan in de buurt van de Kjeragbolten iets moeten zoeken om te overnachten. Als ik de foto's zie is het zeker de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okey helaas lukt het dan niet in 1 dag, maar is het mogelijk om vanuit Oslo een excursie te doen daarheen en via wie/wat?
Zoals hierboven al aangegeven: Dit is niet in één dag te doen.
Te zien aan je reactie wil je weten hoe het dan wel kan.

Het beste kun je vanuit Oslo naar Stavanger reizen. Stavanger ligt bij de Lysefjord, waar de Kjeragbolten ook boven ligt.
Naast de Kjeragbolten is er nog een bezienswaardig punt, wat ik zeker niet over zou slaan: Preikestolen.

Ik zou dan eigenlijk aanraden een auto te huren, vroeg te starten en dan vanuit Oslo eerst de Kjeragbolten te bezoeken en dan door te rijden naar Vandrerhjem Preikestolen
( http://www.hihostels.no/english/Hostels/Fjord_Norway/Preikestolen/ )

Hier kun je overnachten (wel even van tevoren reserveren, deze accommodatie is heel populair).
Dan kun je de volgende morgen vroeg beginnen met de beklimming van de Preikestolen (heel erg de moeite waard). Als je vroeg terug bent, kun je met de auto weer terug naar Oslo, of je plakt er gewoon nog een nachtje achteraan.

Ik ben een Noorwegen liefhebber. Oslo is leuk, maar als ik mocht kiezen zou ik er eerder voor kiezen wat meer nachten in de buurt van Stavanger door te brengen dan in Oslo zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet natuurlijk niet of je je vliegticket al geboekt hebt?
Maar eventueel is een combinatie ticket Amsterdam - Stavanger heen en Oslo - Amsterdam een optie die klm heeft. Andere optie boekt evt een ticket naar stavanger met lcc Norwegian vanaf Oslo. Nog een optie. De noorse spoorwegen zijn bijzonder goedkoop als je je kaartje in de voorverkoop koopt via hun website.

Naast een huurauto (wat relatief duur is) kan je er vanaf Stavanger ook per ferry komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit 15 maart in Ijsland en vlieg 19 maar naar Oslo. Ik heb overigens geen rijbewijs. Maar het is mij allemaal te ingewikkeld, in ieder geval bedankt voor de uitgebreide antwoorden!