waarom mag je, op camping duin en strand niet graven???

wij mogen hier niet graven (een regel) en we hebben gevraagd waarom maar niemand kon ons,andwoord geven

Toegevoegd na 27 minuten:
het is een camping dus geen duinen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Antwoorden (5)

Omdat het graven de camping minder mooi maakt, denk ik dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het herstellen van de schade een dure grap is. Op een strand en in de duinen is het wel de bedoeling dat je over het strand kan lopen zonder dat je eerst gaat oefenen met de horden op de lokale atletiek baan. Duinzand is er om de zee buiten te houden en hoewel 1 persoon niet veen schade aanricht kunnen duizenden, tienduizenden etc. flinke schade aanrichten.

hetzelfde geld voor een camping. Je wil je sleurhut toch op een vlak stuk grond zetten en als iedere malloot eerst begint te graven gaat het herstelling flink in de papieren lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de duinen is veel wind. Zand dat droog is, waait makkelijk weg. Door te graven, maag je gaten in de wortelmat die het zand bij elkaar houdt. Hierdoor kunnen grote windgaten ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het duin beschermt tegen overstromingen. Op plaatsen waar geen duin (meer) is hebben mensen dijken gebouwd.

Je mag nooit graven in het duin omdat je dan de bescherming tegen hoge waterstanden ondermijnt.

Bovendien: duin bestaat uit zand dat, als je erin gaat graven, zal gaan schuiven. Daaronder kan je bedolven raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je ook niet wilde dat je voorganger een gat achterlaat die net links is als dat jij een gat wilt hebben.
Bovendien wordt de grond daardoor instabieler.