Alleen vliegen op je 13de (Zie uitleg)?

Mijn tante woont in Zwitserland en we gaan allebei met een apart vliegtuig naar Parijs mag ik alleen in het vliegtuig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf je 12e mag je alleen vliegen( je wordt dan begeleid door het vliegtuigpersoneel),je moet dit wel van tevoren melden om goed af te spreken.
Ik weet dit omdat mijn broer op zijn 12e en 13e alleen naar Spanje en Portugal is gegaan met het vliegtuig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@karena: dat hangt van de luchtvaartmaatschappij af. Er zijn er die dat onder de 16 niet toestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij mag je vanaf je 6de onder begeleiding van personeel vliegen.
Bij KLM mocht ik al op mn 7de alleen vliegen.

Het beste antwoord

Dat ligt inderdaad aan met welke maatschappij je vliegt. Bij de KLM bijvoorbeeld is begeleiding tot 14 jaar verplicht.

Je kan het beste bij de algemene voorwaarden op de site van de luchtvaartmaatschappij kijken hoe het zit. Staat het daar niet bij, dan even bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hangt helemaal af van de maatschappij waarmee je vliegt.
Bij de ene mag je vanaf je 11e al alleen reizen, bij de ander moet je minimaal 16 zijn.

Dus je moet even naar de website gaan van de betreffende luchtvaartmaatschappij, daar staat het vast op vermeldt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De FAA (Federal Aviation Agency) verplicht dat alle jongeren tot 14 jaar worden begeleid bij het vliegen. Dat betekent dat je als passagier gekwalificeerd word tot een UM (Unaccompanied Minor).
Een grondstewardess zal zorg dragen voor de wachttijd, het brengen naar de gate, en daar zal een Flight Attendant de taak overnemen. Bij het landen zal je weer opgehaald worden door een grondstewardess van de betreffende bestemming :-)

Veel plezier!