heeft iemand recente informatie over de elektriciteitsvoorziening in Cyprus?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

ik ben net een week terug,uit paphos.
In de hotels over het algemeen ,zijn inderdaad stroomstoringen,maar de hotel zijn meestal uitgerust met een noodaggregaat,hierdoor krijg je wel beperkt licht,maar geen airco,hetzelfde geld voor restaurants en discotheken,ziekenhuizen functioneren normaal.
Het is soms effe puffen en vervelend,maar stroomstoringen duren vaak maar even.
Veel plezier daar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De reparatie van de energiecentrale duurt minstens een jaar. Tot die tijd wordt op het hele (Zuidelijke) deel elke dag de stroom anderhalf uur onderbroken. Dat betekent geen licht, geen airco, geen water.
Het schema (welk gebied hoe laat geen stroom heeft) wordt dagelijks hier bekend gemaakt:
escape
12 jaar geleden
Het gangbare voltage is 220/240 Volt wisselstroom.
Onze West-Europese stekkers passen niet in de stopcontacten, het gebruik van een adapter is noodzakelijk. Deze zijn te koop op Schiphol, bij de ANWB-winkels en zijn vaak ook te leen bij hotels