kun je een puntenslijper meenemen in je handbagage?

ik ga dalijk naar turkije op vakantie en heb mijn puntenslijper in mijn handbagage gedaan :)
mag dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
10.5K

Het beste antwoord

Ja en Nee,

Als je binnen europa reist wel.
naar Amerika niet, Dat komt omdat je het mesje in de puntensluiper los kunt maken. en er dan mee gaan steken.
Zodra er maar een scherp onderdeel in zit mag het vaak niet mee. dit door die Gekken die proberen Vliegtuigen te kapen.

Fijne en Veilige reis toegewenst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje en de reis was btw awesome :D

Andere antwoorden (6)

Ik zou m voor de zekerheid thuis laten, waarom zou je m meenemen?
Het is (deels) een scherp voorwerp, maar omdat het zo klein is kan het ook zo zijn dat je gewoon door mag..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik teken veel en vooral op vakantie
en daarom slijt ik dus veel potloden
en daarom heb ik een puntenslijper nodig :)
moet ik het anders in de gewone bagage doen??
twijfelgevalletje, het is een mesje, dus je kunt er iemand mee verwonden, doe een extra potlood in je handbagage en de slijper in je koffer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De scan zal het zien als een mesje, mede omdat het van metaal is. Ik zou het risico niet nemen, want als ze willen halen ze hem eruit en moet je er afstand van doen.
Het ligt in dit geval aan de persoon die de controles doet op die dag. Als het een mierenn...r is, dan heb je pech.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zonder verdere afbreuk aan jouw antwoord te willen doen zou ik deze beveiliger of misschien wel ambtenaar geen mierenn...r willen noemen. Deze persoon doet dan zijn of haar werk zoals het een goede beveiliger betaamt.
Mocht je onverhoopt toch geconfronteerd worden met een scherp voorwerp: Dan voel jij je verneukt.
De puntenslijper wel, maar je scherpe potloden niet ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan van die potloden de scherpe punt weghalen en in Turkije weer scherp slijpen. (en voor de terugweg idem).
Ik denk dat het mag anders zou je ook je scheer- en ontharingsmesjes moeten thuislaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die moeten in de ruimbagage
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die mogen niet in je handbagage
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die mogen in de handbagage mits er een plastic kapje op het mesje zit heb ik begrepen? Zo kon ik ze wel meenemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je miss het mag niet? want deze zin klink een beetje raar
Wat moet je met een puntenslijper op vakantie?
maar goed, ik zou het niet proberen denk ik.. het is in principe wel gewoon een mesje, en ik denk niet dat dat mag ;)