Waar veilig en goedkoop de wagen parkeren in Amsterdam? En hoe zit het met het openbaar vervoer,welke kaart moet ik als buitenlander het beste kopen?

12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedkoop parkeren in Amsterdam? Gaat niet lukken. Amsterdam staat niet voor niets in de top 10 van duurste parkeersteden.
doralien
12 jaar geleden
betaalbaar is ook goed... ik dacht gehoord te hebben dat het goedkoop is te parkeren in een park en ride. Klopt dit ? En is er soms een verschil in de prijs van de verschillende park en ride naargelang de ligging , dicht of verder van het centrum ? Oh ja wij zouden 3 dagen wensen te blijven

Het beste antwoord

Wat je het beste kunt doen, is parkeren op een P&R-terrein, die zijn buiten het centrum.
Daar zet je de auto neer, en kun je dagkaarten kopen voor het openbaar vervoer om door te reizen naar het centrum.
P&R kost 8 euro, de auto mag maximaal 24 uur blijven staan en je krijgt voor maximaal 5 inzittenden een dagkaart voor het OV, zie hier: http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren/item-/item-356740/ en hier: http://www.centrumparkeren.nl/amsterdam/pr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doralien
12 jaar geleden
dank voor de snelle en goede info. maar begrijp ik het verkeerd dat je 96 uur je wagen kunt laten staan in een park en ride en dat het 8 euro kost per dag ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat begrijp je goed, dus dan totaal 32 euro. Als je 'm langer laat staan, betaal je daarna een (veel) hoger tarief.

Andere antwoorden (2)

Het openbaar vervoer is in Amsterdam best goed geregeld. Je kunt gebruik maken van bussen, trams, metro en verschillende (gratis) veerdiensten naar Amsterdam Noord.
Als je een paar dagen in Amsterdam blijft, dan is de dag- of meerdagenkaart het handigst en voordeligst. Daarmee kun je onbeperkt gebruik maken van het openbaar vervoer van het Gemeentelijk Vervoerbedrijf (GVB), zonder op overstaptijden te letten.

Behalve dagkaarten zijn er ook kaarten voor 2 t/m 7 dagen (48 t/m 168 uur geldig) te koop bij:
De GVB uurskaarten zijn verkrijgbaar bij:
- de GVB Tickets & Info servicepunten
- bestuurder en conducteur (alleen de 24-uurskaart)
- VVV kantoren
- diverse hotels, campings en overige instellingen (zie de lijst op de website):
http://www.gvb.nl/reizigers/touristguide/Pages/GVB-uurskaart.aspx

Veel plezier!
12 jaar geleden
Ik geloof dat je 2 gratis kaartjes krijgt voor de tram/metro als je de auto parkeert bij de Arena.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maximaal 5, mits er 5 inzittenden zijn in de auto - bij de Arena is een officiele P&R-locatie.