Hoe komt de douane aan de waarde van een artikel?

familielid woonachtig in Amerika komt een week naar Nederland. Hij neemt een artikel voor mij mee uit amerika dat daar 300 euro kost en hier varieert hij van 400 euro tot 550 euro. Aangezien je onder de 430 euro spullen vrij mag invoeren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

naa de waarde wat jet daar is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zal, als hem dat wordt gevraagd, de aankoopbon moeten tonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoeken ze gewoon op op de computer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De douane komt dit soort artikelen dagelijks tegen. vanuit catalogi en internet kunnen ze een goede inschatting maken van de actuele waarde. Een kassabon is natuurlijk nog beter.

Als ik met m'n dure spiegelreflex camera naar de VS op vakantie ga, neem ik ook een scan van de aankoopbon mee. Ik importeer dus niets want in principe gaat het ook mee terug. Echter niemand die controleert of je alles ook weer mee terug neemt....
Utrecht