In de wet vastgesteld dat een aanbetaling maximaal 50% mag zijn van het 'aankoopbedrag'. Geldt dit ook voor reserveringen bij CenterParks?

Toegevoegd na 6 uur:
Wij dienen hier een betaling van 30% 14 weken voor aankomst en betaling van resterende 70% 12 weken voor aankomst te voldoen (100% betaald 12 weken vóór aankomst)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Bij Centerparcs doe je geen aanbetaling maar een betaling. Dat je het in meerdere termijnen mag betalen is alleen maar gunstig voor de huurder. Op het moment dat jij je boeking maakt, en heet eerste gedeelte hebt betaald, ligt de boeking vast en mogen ze het in principe ook niet meer aan een ander verhuren voor die periode. Zelfs als jij niet komt (annuleert) en ze betalen jou het geld niet terug (zie hun voorwaarden), mag jij er nog aanspaak op maken, verhuren ze het wel, horen ze jou geld terug te betalen.

Een aanbetaling doe je voor goederen, tastbare zaken zoals bruidsjurk, meubels en keukens. Vaak gaat dit om maatwerk, waarbij als de consument het niet afneemt zij dit niet of moeilijk kunnen verkopen.Dit doen ze om te voorkomen dat mensen het produkt niet afnemen, en zodat ze wat geld voor voorfinanciering hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je dient bij CenterParcs wel degelijk een aanbetaling te verrichten van 30% en het wordt ook een 'aanbetaling' genoemd. Wij komen al zo'n 30 jaar op die parken en vaak twee of drie keer per jaar... Dus, het is echt waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (1)

Bij CenterParcs is 50% aanbetaling niet gebruikelijk.
Dit ligt op zo'n 30%

Toegevoegd na 7 uur:
Wat betreft je toevoeging: de restbetaling moet meestal 10 weken voor aankomstdatum voldaan worden, maar dat kun je gerust later doen. Gewoon wachten op een herinnering.