Hoe verwarm je het best en het goedkoopst een voortent van een caravan in de koudere periodes?

We hebben een vrij ruime caravan met inmiddels een winter-/universele tent van 4 bij 2,4 meter.
Graag zouden we ook in het na-/voorjaar, of misschien zelfs in de winter weg willen.
Omdat we dan niet allemaal in de caravan willen zitten zouden we toch ook graag de voortent lekker warm willen hebben.
Tot nu toe doen we dat met electrische kacheltjes, maar niet elke camping heeft 10 of 16 amp.
Nu zitten we te denken aan een gaskachel (met of zonder ventilator), of een Zibro laser kachel (met ventilator en een stuk duurder).
Welke kachel is het verstandigst om aan te schaffen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Antwoorden (4)

Een Zibro lijkt me wel goed,staat lekker stabiel, maar je hebt wel weer gezeul met de brandstof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tenzij je op de camping ter plekke een aardgasbron aanboord moet je met een gaskachel ook zeulen met de brandstof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk,maar ik vind een gasfles wel iets makkelijker!
een Zibro is prima maar duur en er zijn goede vergelijkbare kachels met dezelfde werking..nadeel is dat na het aansteken en na het doven de kachel behoorlijk kan stinken door de petroleum die je gebruikt..petroleum is niet duur als je in een grote kannen aanschaft en de sok van de kachel gaat ook zeker 3x een voorjaar mee..spreek uit ervaring! Wij hebben nu enkel een electrisch kacheltje en een blazertje.. dat is zo'n bouwkacheltje dat warme lucht blaast.. Onze voortent heeft dezelfde afmeting als die van jou.. We doen ook wel eens de verwarming in de caravan aan en laten dan de deur openstaan..zodat de warmte de tent in kan..
O, je hebt trouwens vaak geen 10 ampère nodig voor een elektrisch kacheltje..zeker niet als je er eentje hebt gekocht bij een campingwinkel..
succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij hebben zelf een stacaravan maar inderdaad zonder verwarming. wij hebben zelf een petroleum kachel gekocht en bij de welkoop petroleum gekocht. sinds het voorjaar hebben wij nog geen 3 liter verbruikt terwijl wij hem dan wel regelmatig aan hebben gehad dus dat raad ik je wel aan. het is inderdaad zeulen met de brandstof dat wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het lekkerste is en gezelligeste is nog altijd kaarsen .en dat helpt echt hoor zet een paar kaarsen op een veilige plek en het word zo lekker aangenaam warm .ik heb toen ook gedaan en het kost ook niet zo veel.