Hoe gaat de douane in z'n werk op schiphol qua paspoort screening?

Word er bij elk persoon gescreend op openstaande straffen en/of boetes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Hij/Zij checkt inderdaad (snel) jouw paspoort met de gegevens die er over jou in de computer staan.
Als je nog openstaande boetes hebt (niet die je net binnen hebt, maar die die je allang had moeten betalen) zal je het land niet mogen verlaten zonder eerst te betalen.
Utrecht
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
Binnen de Schengen-landen is er geen paspoortcontrole. Dus alleen als je naar Niet-Schengen landen vliegt hebt je te maken met grenscontrole. Dus vlieg je vanuit Brussel naar Londen, is er wel paspoortcontrole maar zullen ze niet dezelfde gegevens zien als de Nederlandse Marechaussee. Maar als je internationaal gesignaleerd staat (via Interpol)......

Andere antwoorden (2)

Elk paspoort wordt door de douane gecheckt en je foto met jouw gezicht vergeleken.
Hoe grondig de douanebeambte te werk gaat is niet te zien omdat je niet kan zien of hij eventueel zijn computer gebruikt doordat het hokje waar hij inzit geen inkijk geeft lager dan zijn schouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste, het is niet de douane die paspoorten controleert maar de marechaussee.
Ze werken met zogenaamde risicoprofielen. Zo hebben oude oma's minder vaak openstaande boetes dan mannen van 30 tot 50 jaar.