Tot half oktober kan het daar heel goed weer zijn.
Geen hoog zomer.
Maar overdag om een uur of 11 tot een uur of 4 kan nog makkelijk 20 a 25 graden worden.
Daarna als de zon begint te zakken moet je een trui bij de hand hebben.
Want dan kan het zo afkoelen tot een graad of 10 s,avonds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wyker: ligt eraan waar je in Kroatié bent, er zijn ook gebieden waar de temperatuur wel is zoals eef zegt.
+
Het zou handiger geweest zijn als je meldt waar je naar toegaat in Kroatië, dat kan namelijk nogal schelen qua termpatuur:

"In Kroatië heerst een grote verscheidenheid aan klimaten. Het klimaat in Kroatië varieert van Mediterraan langs de Adriatische kust tot een landklimaat in het binnenland. De wind zorgt voor een verkoelende bries in de zomer aan de kust. De temperatuur schommelt tussen de tien (winter) en zesentwintig (zomer) graden Celsius. Het binnenland kent een klimaat met droge en hete zomers en koude, natte winters. De temperatuur schommelt in januari rond het vriespunt, terwijl het in augustus gemiddeld 24 graden Celcius kan worden. In de bergen blijft de temperatuur in januari onder het vriespunt, gemiddeld schommelt de temperatuur tussen de -5 en 0 graden Celcius. De zomers zijn er aangenaam fris, in de wintermaanden kan het er flink sneeuwen. Gedurende de maand augustus stijgt de temperatuur in de hooggelegen gebieden tot ongeveer 18 graden Celcius.
De zon schijnt veel in Kroatië. Het langjarig gemiddelde ligt op 2500 uur per jaar. "

http://www.landenweb.net/kroatie/klimaat/

Hier nog een linkje met klimaat-info, waarbij je op plaatsen kunt klikken om te kijken hoe het daar ongeveer is in oktober:
http://www.klimaatinfo.nl/kroatie/