Wat zijn de gevolgen van een hogeluchtvochtigheid in een wereldstad?

hallo,

Ik verblijf momenteel in Peking. En hier is de luchtvochtigheid erg hoog. Zo rond de 70%.
Wat zijn de gevolgen hiervan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Een stad als Peking heeft een behoorlijk hoge luchtvervuiling. Door de extreem hoge vochtigheidsgraad kunnen er twee dingen gebeuren: De vervuiling blijft in minuscule druppeltjes zweven met het gevaar dat je ze inademt of: er valt regen en dan slaat de vervuiling dus neer op je huid en je kleding.
In het eerse geval kun je problemen met je ademhalingsorganen krijgen (hangt ook af van je gevoeligheid). In het tweede geval is het aan te raden je gezicht, handen en kleding regelmatig te wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Pijn in je keel en moeite met adem halen! kan kans verhogen op keel/long ontsteking