Kan je als toerist Noorwegen nog in?

We gaan maandag op vakantie naar Noorwegen, is dit wel veilig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Het advies is dat je best naar Noorwegen kan gaan.
Maar in het centrum van Oslo kom je niet in.

Wat zeiden ze nog meer?
Vermijd drukke plaatsen en let goed op.

De dader van de schietpartij op het eiland is de 32-jarige Noor Anders Breivik.
Hij zou een christenfundamentalist zijn, afgaande op wat hij online plaatste. Volgens de politie heeft hij extreemrechtse sympathieën.
En hij is gepakt, dus dat is een gevaar minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dader is gepakt. Het blijkt een eenmansactie te zijn geweest. Dus wat dat betreft is het veilig . Oslo zal in het gebied waar de aanslag is geweest niet toegankelijk zijn. Verder kan je er gerust naar toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn volgens nu.nl nu wel weer op zoek naar een tweede dader. Ze denken dat het toch geen eenmansactie was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar dat was voor mij nog niet bekend 9 uur geleden;)
Het is eerder veiliger dan onveiliger vergeleken met andere landen omdat de politie alert is.
Het gebied dat afgesloten is in Oslo is het regeringskwartier. Ik denk dat een groot gebied van het centrum daarbuiten nog toegankelijk is. Dat houdt in dat je nog een stuk van de grote winkelstraat Karl Johans gate kunt lopen en ook Aker Brygge bij de haven en ook het Raadhus kan bezichtigen.
Ik liep daar nog een week geleden, vlak voor de aanslag. Dit alles natuurlijk als er nu niet nog meer afgesloten is.