Gaan er veel Europese wedstrijdwintersporters in de Europese zomer naar het zuidelijk halfrond (b.v. Nieuw Zeeland)?

In b.v. Nieuw Zeeland is het nu winter. Dus daar kan b.v. geskied, gelanglauft, enz. worden. In Europa zijn wel zomerskigebieden, maar langlaufen zal in Europa in de zomer wel moeilijk gaan. Skispringen gaat in de zomer in Europa wel, maar dan niet in de sneeuw maar b.v. op gras. Kunstijs is wel in Nieuw Zeeland (b.v. Queenstown), maar is er ook natuurijs?

12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

De schaatsers verblijven in ieder geval in Europa.
Onlangs had Thialf een weekje zomerijs, waar dankbaar gebruik van gemaakt werd.
Verder wordt er door de schaatsers ook veel getraind op de fiets.

Skischansspringers hebben inderdaad het zomerspringen. Ook best een spektakel.

Wat betreft snowboarders en skiërs weet ik het niet. Ik weet wel dat Nicolien Sauerbreij in ieder geval in Europa is en momenteel redelijk veel fietskilometers maakt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik lees net in een reisverslag van iemand die in de zomer naar Les Deux Alpes is geweest het volgende :"
" Opvallend aan het gebied in de zomer is verder dat er ontzettend veel professionele ski-teams zijn, toen wij er waren o.a. dat van Frankrijk en Zwitserland. Jammer is dat zij heel veel stukken piste bezetten met uitgezette parcoursen waar dus niet te skiën is."

http://home.wxs.nl/~hut00076/Deux.htm

Het ziet er naar uit dat de skiërs dus ook in Europa verblijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
Is Nieuw Zeeland echt te ver voor professionele skiteams? Kunnen dit soort teams geen vliegticket naar Nieuw Zeeland betalen? Er moeten genoeg skipistes zijn, denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Joh, dan zijn dat soort teams een keer zuinig, dan wordt dat weer verkeerd uitgelegd :)
Veel skiërs en snowboarders wijken ook voor een aantal trainingsweken uit naar indoorhallen in Europa. In Landgraaf (Snowworld) trainen bijvoorbeeld de hele zomer lang skiteams uit heel Europa, waaronder ook World Cup teams (Italië is net geweest). Tussen juli en oktober trainen 30 landen, waaronder Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, USA en Canada, met hun topteams op de pistes van het Limburgse Landgraaf. Nicolien Sauerbrei ziet het ook als haar thuishaven en is er enkele weken per zomer te vinden.

Verder heb je nog wel enigszins gletsjers in Europa waar ook getraind wordt, en zullen topsporters de wereld afreizen voor enkele trainingsprogramma's.

Verder word het trainingsprogramma vaak aangepast op de seizoenen. Schaatsers en langlaufers trainen ook gewoon 'op wieltjes' (zie plaatje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
Zie mijn reaktie op het antwoord van C4th.