Is het veilig om met Aeroflot te vliegen (is een Russische vliegtuigmaatschappij)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.4K

Antwoorden (9)

Op de onderstaande site heb ik een aantal ervaringen gelezen over Aeroloft. Over het algemeen zijn leasingmaatschappijen veilig en vallen ze niet met bakken uit de lucht ;) Wel las ik het volgende:

"De wacht-, vertrek en aankomsttijden zijn verschrikkelijk"

"toen het licht aanging dat de veiligheidsriemen aanmoesten, moesten we de lussen aan het plafond vast grijpen!!!! "

http://www.geledraak.nl/html/forum/viewtopic.php?t=3559
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vliegen is zowiezo als niet de, dan wel zo goed als de veiligste manier om te reizen. Als er een keer een vliegtuig neerstort kunnen er een hoop slachtoffers vallen, dat maakt het aantal mensen per crash hoger dan bij auto ongelukken, alleen gebeurd het vele malen minder dan auto ongelukken, dus is het veiliger.

Tegenwoordig hou je het als luchtmaatschappij echt niet meer uit als je slechte vluchten boekt... Dus neem maar aan dat de kwaliteit van die vlucht misschien niet de beste is, maar altijd wel goed genoeg om ermee door te gaan. Bovendien, als het naar het inzicht van mensen hier in Nederland een slechte maatschappij was geweest, hadden ze al lang niet meer gevlogen hier.

Dus wees niet ongerust, er is niks om bang voor te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als aeroflot niet veilig zou zijn, dan zouden ze ook geen toestemming hebben om in europa te landen of om op te stijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is veilig op de internationale vluchten. Die worden uitgevoerd met een airbus of boeiing. Dit kan je zien als je de vlucht gaat boeken.
De oudere toepolev vliegtuigen zijn niet meer van deze tijd en worden nog wel voor binnenlandse vluchten gebruikt. die zou ik niet boeken want daar gaat nog weleens wat bij mis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aeroflot staat in Europa NIET op de zwarte lijst en wordt daarom als "veilig" bestempeld. De maatschappij heeft in het verleden een minder goede reputatie gehad. Echter, sinds een aantal jaren wordt flink geïnvesteerd in de maatschappij. De vloot van Aeroflot is daarom nu een van de modernste vloten van Europa en bestaat uit ruim 100 toestellen, voornamelijk moderne Airbus A320-, A330- en Boeing B767-toestellen. Kortom, een maatschappij die inmiddels net zo veilig is als andere, moderne, Europese maatschappijen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk is het veilig om met Aeroflot te vliegen en hoewel ik eerlijk gezegd wel voor bv AirFrance-KLM zou kiezen als dat voor het vliegen naar dezelfde bestemming mogelijk zou zijn, zou ik rustig in een vliegtuig van Aeroflot stappen.

Ik vergelijk het met voetballen. AirFrance-KLM voetbalt in de eredivisie en Aeroflot in de Jupiler League. Het verschil zit hem in de vliegtuigen die de maatschappijen gebruiken. Ik denk dat de kwaliteit van de vliegtuigen van Aeroflot net wat minder is dan die van bv AirFrance-KLM. En waarschijnlijk zullen de regels voor het onderhoud wat strenger zijn bij maatschappijen als AirFrance-KLM, Lufthansa, British Airways dan bij Aeroflot.

Maar ze hebben natuurlijk allemaal de nodige vergunningen en voldoen allemaal aan kwaliteitseisen, maar er is altijd verschil in kwaliteit.

Ik kan me trouwens niet herinneren dat er recent ongelukken gebeurd zijn met een vliegtuig van Aeroflot. Vliegen is trouwens de meest veilige vorm van vervoer die er is, als je nagaat hoeveel vluchten er wereldwijd elke dag plaatsvinden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat over de kwaliteit is gelul, de vliegtuigen komen van dezelfde producent en de onderhoud die gepleegd wordt is minstens even goed of mss zelfs beter: die vliegtuigen staan in de wunter vaak genoeg in temperaturen van -30 graden Celsius.
Als je uit NL vertrekt met de vliegtuig, dan hoef he niets te vrezen: ze sturen alleen Boeings en Airbussen hierheen - dezelfde vliegtuigen als die van de KLM en AirFrance. Overigens dacht ik dat ze ook deel uitmaakten van de Skyteam..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aeroflot heeft na de val van de sovjetunie een slechte reputatie gehad wegens slecht onderhoud dat voortkwam uit tekort aan geld voor dit onderhoud

dit probleem is alweer jaren geleden en aeroflot staat dus alweer jaren op de lijst van betrouwbare maatschapijen

Toegevoegd na 2 minuten:
ook de russisch gebouwde vliegtuigen zijn overigens van goede kwaliteit in tegenstelling tot wat velen denken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat schrijft de belangrijkste site van vliegbeoordelingen?
Ik zie zeer wisselende recensies.
Ik zou zelf zonder problemen instappen en er zijn Russische maatschappijen die ik liever zou ontwijken. Maar volgens mij vliegt Aeroflot niet meer met antieke Tupolevs (in ieder geval niet op internationale routes)