Waar kan ik het beste naar toe op vakantie in September in de Franse Alpen?

Welke streek is het meeste te doen (toeristisch), met een aangename temperatuur en volop wandelmogelijkheden en accomodaties.

Toegevoegd na 2 uur:
ik bedoel eigenlijk welke streek er het meeste te doen en te zien is. Voorkeur gaat uit naar een huisje ennuh natuurlijk een beetje droog en lekker weer, maar dan wel in september. Gaat me meer om de streek, de accomodatie zoek ik er zelf wel bij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Het beste antwoord

Het weer kan ik je niet beloven, maar ik ben zelf erg gecharmeerd van het gebied rond chamonix, megeve en annecy. Er wordt goed engels gepraat, mooie omgeving en veel wandelmogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zelf ben jaren in de Chartreuse geweest. De Franse voor Alpen. De stad Grenoble licht daar vlak bij. Het is een prachtige streek die aan jouw eisen voldoet. September is niet zo'n hele ideale tijd. De Fransen zijn de toeristen een beetje beu en in die streek, gaan ze zich opmaken voor het winterseizoen. Maar okee het is daar erg mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet in de Alpen gaan zitten, maar in de buurt daarvan. Ik ben een jaar terug in de Drome geweest en dat beviel goed. Mooie stadjes, bergen en toch is er genoeg te doen. Mont Ventoux op 2 uurtjes rijden net als andere minder bekende bergen.

Maar als je echt in de alpen wil zitten zal ik rond Annecy gaan zitten.