Wie kan ons vertellen hoe druk het is om via Antwerpen en Brussel naar Zuid Frankrijk te rijden? Of kunnen we beter via Maastricht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan waar je woont in Nederland....
Waar woon je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon in Tilburg

Antwoorden (7)

Via Maastricht/Luxembourg/Metz/Nancy/Dijon/Lyon.
Via Lyon gewoon ervoor zorgen dat je de tunnels neemt, en niet de ring rond Lyon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de Route du Soleil volgt, neem je dan automatisch de tunnels of moet je dan een andere weg volgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Autoroute du Soleil loopt in een ring door de stad, als het druk is kun je dus beter de tunnel nemen.
Sowieso niet via Brussel gaan, er staan ALTIJD files !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maastricht vanuit Tilburg is 124 km. Dan ben je alleen nog maar van west naar oost gereden. Dus dat moet je niet doen. Naar Brussel is het vanuit jouw 118 km. Dus dan ben je in de tussentijd al een heel stuk opgeschoten. Het is overal druk ook rond Maastricht. Dus conclusie: Via Brussel en een hele goeie reis!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De minner is echt niet wijs, om hem via Maastricht te sturen.
ZEKER Brussel vermijden ( ingrijpende werken aan viaduct van Vilvoorde ) Antwerpen is beter, maar kort achter Gent zijn ook werken. ( ook filevorming maar dit kan nog meevallen ). Zeker bijgevoegde link raadplegen voor je vertrekt. Goede reis !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig staan er overal files.
Wij reden altijd via Brussel en zo naar beneden, maar dan kom je in Parijs en dat zou ik absoluut vermijden. De ring rond Parijs is veel erger dan Brussel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga gewoon bij Goirle / Poppel de grens over, als je in Tilburg woont. Ga dan niet eerst richting Antwerpen / Brussel of Maastricht, maar ga gewoon over gewone wegen in zuidelijke richting. Blijf dan gewone wegen houden en mijd dan Parijs en andere grote steden. Waarom zou je snelwegen nemen als daar files zijn, als je ook via gewone wegen kunt zonder files. Dat laatste lijkt mij een stuk prettiger, ook al zou de reis dan langer duren. Waarom zou je zo snel mogelijk in zuid-Frankrijk moeten zijn, als er onderweg zoveel moois te zien is? En als je toch kiest voor snelwegen, dan ook niet via Parijs. Dan lijkt mij Maastricht slimmer.
12 jaar geleden
Vanuit Tilburg de N12 langs Goirle, via Poppel naar Turnhout. Via de rondweg naar de N19 richting Kasterlee > Geel. Bij Geel via de Westelijke Ring (R14) en de Antwerpseweg naar oprit 23 van de A13/ E313 richting Luik. Voor Luik afbuigen naar de A3/E25 richting Brussel, en na 5 km afbuigen naar Luxemburg A602/E25, wordt na Luik de A26/E25 naar Luxemburg en dan verder via Metz>Nancy>Dijon>Lyon naar Zuid Frankrijk. Op deze manier omzeil je Antwerpen, Brussel, Gent, Maastricht en Parijs. Overal wordt aan de weg gewerkt (ring Antwerpen, ring Brussel, bij Maastricht en bij Gent).
's Nachts zul je daar relatief weinig hinder van ondervinden, overdag grote kans op files.

Toegevoegd na 22 uur:
Oh ja: een supergoedkoop tanken in Luxemburg (24% procent goedkoper voor benzine, 16% voor diesel).

Toegevoegd na 22 uur:
"een supergoedkoop", moet natuurlijk "en super goedkoop"zijn.