Bestaat er een soort van RyanAir maar dan voor China of Azië?

Ik ben opzoek naar een lowcost airline die vliegt binnen China. Zoiets zou toch wel moeten bestaan? Kan het alleen nog niet vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (5)

Air Asia is een low cost luchtvaartmaatschappij die voornamelijk in Azie actief is.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb in Azie met verschillende low-cost carriers gevlogen en Air Asia was in mijn ogen de beste. Goede toestellen, prima faciliteiten met inchecken e.d. (waaronder online).
Erg vriendelijke personeel.

Volgende keer dat ik in Azie ben ga ik weer voor Air Asia.

"AirAsia opereert met de laagste kosten per kilometer per passagier, van US$0.023. Bij een boekingsgraad van 52% draait het bedrijf al break-even. Vliegtuigen kunnen gemiddeld in 25 minuten gereed gemaakt worden voor de retourvlucht en het personeel is ongeveer drie keer zo productief als dat van Malaysia Airlines. Vliegtuigen worden 13 uur per dag gebruikt.[2]
AirAsia is op dit moment de grootste afnemer van Airbus A320-vliegtuigen. Het bedrijf heeft een order van 175 stuks van hetzelfde vliegtuig uitstaan om de bestaande en toekomstige routes te bedienen. Het eerste exemplaar werd op 8 december 2005 in gebruik genomen. Tot 2013 zullen nog zeker 50 stuks volgen."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Air_Asia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja genoeg. Air Asia is vaak erg goedkoop, maar schrik dan ook niet als je een gehavend toestel hebt. Verder nog Cebu pacific, Jetstar airways, Tiger airways. En als je toch nog wat om comfort geeft heet Cathay Pacific wel goede aanbiedingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb erg goede ervaringen met nok air(thailand)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spring airlines vliegt binnen China.
Daarnaast zijn er in heel Azië (net als in Europa) veel grotere en kleinere low cost carriers actief. Het beste overzicht hiervan vindje op whichbudget

Toegevoegd na 42 minuten:
Nadeel van veel Chinese maatschappijen is dat hun website enkel in het Chinees is. Daar kunnen wij dus niks mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor vluchten binnen China bestaan en voor zover ik weet geen airlines vergelijkbaar met RyanAir. Er zijn drie grote luchtvaartmaatschappijen, namelijk Air China, China Eastern en China Southern, met daarnaast een hele hoop kleinere die echter niet in alle steden komen, zoals Shandong Airlines, Hainan Airlines en Shenzhen Airlines. Vooral met Hainan Airlines heb ik goede ervaringen.

De kleinere airlines zijn vaak de goedkopere, maar er is niet één die bij elke vlucht standaard een stuk goedkoper is dan de andere. Gangbare prijzen voor vluchten binnen China zijn iets tussen de 500 en 2000 yuan (€55 en 220), uiteraard afhankelijk van waar naar waar je vliegt. Aangezien veel vliegtuigen binnen China niet vol zitten proberen de airlines vaak de dagen voor vertrek de vliegtuigen toch wat voller te krijgen en bieden dan kortingen van 10%, 20%, 30% of soms op de dag zelf zelfs 40%. Tenzij je dus per se op een bepaalde datum moet vliegen, zou ik aanraden pas enkele dagen van tevoren je ticket te kopen. Ikzelf doe dat altijd online via Chinese bedrijven zoals CTrip, Elong of Travelzen. Je krijgt dan gewoon een e-ticket en kunt met je paspoort inchecken. Heb er persoonlijk nooit problemen mee gehad.

Overigens kun je in plaats van sommige vluchten tegenwoordig soms beter de trein dan het vliegtuig nemen. China kent een snel uitbreidend netwerk van supersnelle treinen (de G-treinen gaan zelfs 380+ km/h) en in de tijd die je verdoet door eerst vanuit de stad naar het vliegveld te reizen, in te checken, wachten op je bagage, etc. kan de trein soms al het station binnenstuiven. Vooral aan de oostkust is de trein soms een sneller en zeker goedkoper alternatief.