Wat zijn de traditionele gewoontes in spanje?

Als ik op mezelf ga wonen, ga ik namelijk naar Spanje verhuizen :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud ben je nu dan?

Antwoorden (5)

Houdt er dan rekening mee dat de Spanjaarden siesta houden. (meestal tussen 14.00 en 17.00 uur).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen ze door de verregaande integratie in de Europese economie, steeds minder.
Ligt er n beetje aan waar je in Spanje zit. Maar de belangrijkste is toch wel de siësta. Tussen 1 en 4 is dan alles dicht en gaat iedereen uitgebreid lunchen en chillen. 'S avonds ga je rond 7 borrelen (met pinchos, kleine hapjes) en rond 10 uur ga je avondeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dingen later doen dan gepland, mr
das meer karakter misschien (herken by mezelf), maar kan knap irritant zijn voor andere mensen, afspraken te laat komen lang wachten. Iets waar je wel rekening mee
Kan houden. En als je jong bent ga je even naar de kerk toe op zaterdagavond maar je doet niet de hele dienst maar een half uurtje en dan ga je weer naar huis of vrienden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht stierenvechten en een soort tomategevecht tussen mensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is moeilijk om een concreet antwoord te geven want het ligt er maar helemaal aan wáár in Spanje. Elke deelstaat heeft zo'n beetje zijn eigen karakter. Galicië is heel anders dan Andalucía en Baskenland is compleet anders dan Cataluña. Eén van de dingen die in heel Spanje een gewoonte is, is de warme lunch. Ergens tussen 13.30 en 15.30 uur. En daarna weer snel naar het werk. Want dat van die siësta is iets wat vooral in het zuiden (warmte) traditie is. En dan alleen als je niet werkt, want als jij om 3 of 4 uur 's middags weer op kantoor moet zitten, vraag ik me af wanneer je dan die siesta zou moeten doen. Verder zijn de processies in de Paasweek wel echt iets traditioneels. Er zijn natuurlijk tig gebruiken en gewoontes. Het Spaanse Verkeersbureau heeft een uitgebreide Nederlandse website, waar je veel info kan vinden: www.spain.info. Verder zou ik me - om te beginnen - beperken tot de deelstaat waar je gaat wonen. Weet je al waar dat is?