16 jarige alleen naar new york ?

Ik wil misschien aan het eind van het jaar naar new york gaan , maar sinds mijn ouders niet meer willen gaan vroeg ik mij af of het mogelijk is dat ik alleen ga . Ik weet dat bij sommige luchtvaartmaatschappijen het kan dat je op je 16e alleen op vakantie gaat. Wat ik me dan afvroeg is hoe je dan toegelaten word in een hotel als 16 jarige ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal alleen naar New York? Dat vind ik nogal wat eigenlijk. Staan jou ouders daar uberhoud achter? Ik zou er nog twee keer over nadenken om dat te doen als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfoe ik vind het nogal wat op je 16e!
Mijn ouders hadden dat nooit goed gevonden. Die vonden het al heel wat toen ik op m'n 16e naar Texel wilde :-D Bedenk je ook de dingen waar je in 1e instantie niet aan denkt!
* wat doe je 's avonds? Alleen uit eten/stappen en alleen naar het hotel lopen? Of ga je om 9 uur naar bed...?
* heb je ooit alleen gevlogen? Weet je wat je moet doen op een vliegveld? De volgende x als je met je ouders gaat vliegen, moeten ze jou alles laten regelen! Op Schiphol, maar ook op het vliegveld in het vreemde land!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben op mijn 14de alleen naar toronto geweest valt toch wel mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, begon bij reactie en klikte per ongeluk op versturen... Pfoe ik vind het nogal wat op je 16e!
Mijn ouders hadden dat nooit goed gevonden. Die vonden het al heel wat toen ik op m'n 16e naar Texel wilde :-D Bedenk je ook de dingen waar je in 1e instantie niet aan denkt!
* wat doe je 's avonds? Alleen uit eten/stappen en alleen naar het hotel lopen? Of ga je om 9 uur naar bed...?
* heb je ooit alleen gevlogen? Weet je wat je moet doen op een vliegveld? De volgende x als je met je ouders gaat vliegen, moeten ze jou alles laten regelen! Op Schiphol, maar ook op het vliegveld in het vreemde land!
* Ik ga ervan uit dat je de taal goed spreekt..?
* Ga je alleen alle toeristische attracties doen of ga je op excursies?
* wat doe je als je bestolen wordt van al je geld en je pinpas? En de laatste;
Er is vast een reisorganisatie die groepsreizen naar New York organiseert. Misschien is dat een beter idee voor je (en voor je ouders...).
Klinkt natuurlijk minder stoer naar je vrienden toe, maar is misschien je enige kans ;-) En anders nog even 2 jaar wachten tot je 18 bent!

Antwoorden (6)

Dat wordt je blijkbaar niet: http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20100206084803AAQpbug

Wat je kan doen is kijken of er jeugdherbergen zijn. Of je ouders met een hotel in New York waar je zuo willen zitten, laten bellen en op hun naam reserveren & betaling regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja vliegen kan zoiezo maar of een hotel ook gaat weet ik niet.

New york is niet iets waar je een weekend naar toe gaat. Je bent dus even alleen kun je daar wel tegen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn hotels die een minimumleeftijd van 16 jaar hanteren, maar dat zijn er weinig volgens mij. Je moet dus van te voren goed uitzoeken wat je mogelijkheden zijn en van te voren contact opnemen met deze hotels om het eventueel zwart op wit te krijgen. Verder mag je vanaf 16 jaar volgens mij ook een creditcard aanvragen, want die heb je wel nodig in NY denk ik.. Als ik jou was zou ik een plan opstellen met de dingen die je wil gaan doen en waar je wil verblijven. Hierna ga je de lijst af om te kijken of alles mogelijk is met een leeftijd van 16 jaar. Is het allemaal niet mogelijk, dan kun je nog overwegen om met een georganiseerde (jongeren) reis mee te gaan. Je hebt ook georganiseerde reizen waar niet alles voorgekauwd is en je nog enige vrijheid hebt.. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt geen creditcard nodig hoor, je kunt daar gewoon pinnen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pinnen kan ja, maar is (nog) niet in elke winkel mogelijk. Dan moet je weer contant opnemen bij een ATM voordat je gaat winkelen. En om een hotel te boeken of voor een borg is een creditcard ook erg handig..
Andere manieren van verblijven zijn couchsurfing.com of airbnb.com Leuke manieren van reizen, je maakt makkelijk kennis met mensen. Jeugdherbergen zijn inderdaad ook een goed idee.

Verder hangt het er natuurlijk ook vanaf of je ouders het ok vinden dat je alleen zo'n reis maakt. Als die het niet goed vinden, is een groepsreis wellicht een betere optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je jonger dan 18 ben, heb je toestemmig van je ouders nodig om t land uit te kunnen. Dus overleg ook met je ouders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je alsjeblieft geen creditcard aanpraten want dat geeft alleen maar ellende, net als overal ter wereld kun je gewoon pinnen en contant betalen. Omdat het toevallig vaak word gedaan daar wil niet zeggen dat je het ook moet doen.

Het is ook een stad en dus goed geschikt voor een weekend hoor. Met een beetje plannen kun je echt een hoop zien namelijk. Ben er zelf in 2003 geweest en was echt gaaf. Ik weet niet hoe het zit met je leeftijd en de hotels maar drinken word een probleem als je dat zou willen want je moet 21 zijn om dat te mogen kopen.

Couchsurfen is populair maar pas op bij wie je komt. Het is gebaseerd op wederzijds vertrouwen uiteraard.
Op craigslist kun je adds vinden van mensen die hun bank of bed aanbieden om op te mogen slapen zolang je daar bent.

Succes in NY