Hoe is het mogelijk dat weeronline en KNMI warme en zeer droge maanden juni en juli voorspellen in mei en dat we inmiddels in de herfst zitten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Een week geleden was het ok nog zeer droog en warm voor de tijd van het jaar. Een of 2 weken regen maaog niet dat de maanden als geheel nat en koud zijn. Die kunnen nog steeds droog uitvallen. Want zeg nou zelg; dir 30mm regen die we de afgelopen week hebben gehad is nog steeds veel te weinig; De grond is -bij ons in ieder geval- op 30cm diepte nog steeds krukdroog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Och het zijn ook maar mensen die wel eens iets fout doen. Weersvoorspelling is nog niet zo nauwkeurig als ze zouden willen. En verder, er is niet voor niets een uitdrukking die zegt: Zo veranderlijk als het weer
12 jaar geleden
ze berekenen het weer door middel van computer modellen ze gebruiken een amerikaans model en een engels model en europees model en die gaven dan in mei voor juni en juli mooi weer maar het is nu al weer een aantal weekjes verder en dan kan er veel veranderen want het is en blijft een verwachting en berekening niks of niemand kan uiteindelijk zeggen wat het weer gaat doen is altijd maar afwachten hoe of de wat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe je het ook wendt of keert, weer is niet te voorspellen, lijkt het zomers te gaan worden, draait de wind een paar graden en word het regenachtig.
De voorspellingen zijn allemaal weersveranderingen van afgelopen jaren, "krijgen we die wind met dit weerbeeld, dan komt er 9 van de 10 keer dit weer achteraan"
kort gezegd, rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, dit gaat ook op met het weer.
zoals iemand anders al zei, niets is zo veranderlijk als het weer(instituut)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook niet voor niets een voorspelling en nooit een zekerheid dat je dit ook zult krijgen.