Wat is een mooie streek in Frankrijk waar een echtpaar (60+) kan fietsen?

Zonder dat het te zwaar wordt. Ze zijn niet supersportief.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Antwoorden (7)

De Champagne!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dordogne
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Loirestreek. Ook mooi met de kastelen in die streek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Loirestreek is prachtig om te fietsen: hier en daar heuvelachtig, maar nooit echt steil.
De Médoc is internationaal bekend om zijn uitstekende wijnen maar wat veel minder mensen weten is dat deze streek ook een prachtige fietsbestemming is. Trouwens, de Médoc was een van de eerste Franse regio?s waar een heus fietsroutenetwerk werd gebouwd met mooie, brede fietspaden en aantrekkelijke verharde wegen door bossen en duinen. Médoc betekent ?land van het midden? en dus houden wij het evenwicht tussen fietsen en genieten van de rijke opbrengst van de wijngaarden.

http://www.dezigeuner.be/reizen.php?id=24

Toegevoegd na 2 minuten:
Het reliëf varieert van vlak naar glooiend tot heuvelachtig (dus naar Franse normen ,redelijk vlak)in het binnenland. Door het dichte netwerk van vrijliggende fietspaden in de natuur is het kustgebied uitermate geschikt om te fietsen. De zogenaamde ‘pistes cyclables’ lopen kriskras door de bossen en de duinen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe kun je in elke streek in Frankrijk fietsen, in de Pyreneeën en de Alpen wat minder maar zelfs daar kun je fietsen. Ik zou eerst de streek uitzoeken die je mooi vindt en dan zijn er zeker mooie fietsroutes te vinden. Ook een optie: een elektrische fiets, dan ben je minder afhankelijk van de bergen en het valse plat die je ook hebt.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vendée, Bourgondië
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij fietsen zelf graag in Zuid-Bretagne, vooral langs de kust. Ik ben zelf niet zo'n sportieve fietser maar daar kan ik toch goed uit de voeten met m'n fiets. Het schiereiland Quiberon heeft een prachtige kustroute waar het goed fietsen is, hoewel je natuurlijk wel een paar heuveltjes tegenkomt, maar dat is in Frankrijk niet te vermijden.
Zie link voor meer info Quiberon.