Moet je als je naar Kroatië wilt/ga prikken halen ?

ALs je op vakantie gaat naar kroatie moet je dan prikken halen ? En zo ja hoeveel dagen of weken van te voren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie aan de antwoorden dat de 'minkukel' weer eens langs is geweest.. Je hebt niks aan vaccinaties nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies.
Iemand die het denkt te weten heeft de anderen met een ander antwoord "bemint". Flauw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt geen vaccinaties nodig, ben er al meerdere malen gezonder van terug gekomen dan dat je je in Nederland voelt ;)

Het beste antwoord

Hepatitus A wordt aanbevolen. Dat kan volgens mij nog de week van te voren. Zie verder de website van de lcr.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je voor snelle reactie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de prik wilt halen moet je met het volgende rekening houden. Maar 1 op de 7 mensen die geinfecteerd wordt wordt echt ziek. De anderen merken niets, maar hebben wel anti stoffen en zijn dus niet meer vatbaar. Dus eerst laten testen of je er mee in contact bent geweest. Je moet de prik ondanks dit lage risico niet laten. Want als je ziek wordt ben je 3 a 4 maanden uitgeschakeld

Andere antwoorden (7)

Nee als je alle inentingen als baby gehad hebt hoeft het niet.
Je zou voor de zekerheid hepatitus B kunnen doen maar hoeft niet.
Wij gaan ook dit jaar en ik heb de huisarts gevraagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je voor snelle reactie
Niks moet natuurlijk maar je mag het wel doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wilt niet maar als je gaat is het wel handig :D

Hier wat info voor vaccinatie per ziekte:

Buiktyfus - Vaccinatie is aanbevolen bij een verblijfsperiode van 3 maanden of langer

Difterie tetanus polio - Vaccinatie is aanbevolen

Hepatitis A - Vaccinatie is aanbevolen

Hepatitis B - Vaccinatie aanbevolen bij reizigers met verhoogd risico. In ieder geval aanbevolen bij verblijf > 3 maanden

Toegevoegd na 2 minuten:
Meer info over vaccinaties om naar landen te gaan vind je op gezondopreis.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt geen extra vaccinaties nodig voor Kroatie. De vaccinaties die je in Nederland hebt gekregen zijn voldoende voor Koratie. Je kan in Kroatie gewoon leidingwater uit de kraan drinken net als in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er elk jaar naartoe en heb me nooit inlaten enten en ik heb ook nog nooit ergens lat van gehad. Je hoeft je dus niet in te laten enten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
New hoor, geen prikken, geen visum etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee voor Kroatië heb je geen reisvaccinaties nodig.
Bronnen: