Dat is niet precies bekend, maar het aantal wordt geschat op ruim 3000.
bamibal
12 jaar geleden
Griekenland is ruim drie keer groter dan Nederland. Bijna 20% van het grondgebied bestaat uit eilanden. Grappig is dat de Grieken niet eens weten hoeveel eilanden er precies zijn. In ieder geval enkele honderden, het grootste is Kreta.
fremar
12 jaar geleden
Hun aantal wordt, samen met de kleine eilandjes, op zo'n 3.000 geschat, en als we de rotseilandjes en rotsen meetellen, overschrijden zij de 9.500. Daarvan zijn er slechts 140 bewoond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meer dan 3000
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan, bedoel je ook hele kleine onbewoonde eilandjes. Volgens mij zijn er soms ook meer eilandjes, als het zeeniveau wat lager is, bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volges de Griekse wikipedia:
"In Griekenland zijn er 6000 eilanden, eilandjes en rotsen. Van al deze eilanden zijner er slechts 127 bewoond en slechts 79 van hen hebben de bevolking van meer dan 100 inwoners."