welke vakantiegebieden - liefst buiten europa - zijn mugvrij in de zomer? mijn kinderen zijn erg gevoelig voor muggenbeten

mijn kinderen zijn erg gevoelig voor muggenbeten, maar wij gaan graag op vakantie. dit jaar het liefst naar bali of florida, maar wij zijn gewaarschuwd dat daar veel muggen actief zijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Antwoorden (5)

Op Antarctica heb je minder last van muggen, en dat is ook buiten Europa.

Toegevoegd na 11 minuten:
Als je hoog in de bergen zit, heb je ook minder last van muggen. Daar heb je natuurlijk genoeg keuze als je perse buiten Europa wil: Himalaya, Rocky Mountains om maar wat te noemen.
12 jaar geleden
Ik zou zeggen zuid-afrika ofzo. Het is daar dan winter en daar houden die (verschrikkelijke) beestjes niet van. Nadeel is dat jij daar ookniet zoveel van houdt, maar volgens mij kan het op sommige plekken nog best lekker weer zijn. Ik dacht dat Durban wel een lekker klimaat heeft. Misschien de moeite waard om een keer te zoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overal waar veel zoet water in de buurt is zijn muggen.
Dus voor de minste kans moet je naar de steden gaan, of aan zee, daar zijn er ook minder
12 jaar geleden
Daar waar zoet water is ,of vaak regent ,dus vooral stilstaand water .waar niet !!waar het veel waait ,ja muggen vliegen niet graag bij wind ,dus een eiland met aanlandige wind bijna ieder eiland waar de zon op staat krijgt aanlandige wind .maar na zonsondergang draait het om dus dan onder de klamboe .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, vorig jaar op Kreta geen muggenbult gehad
Ik weet de vakantiegebieden niet maar ik heb een tip die ik jaren geleden heb gehoord van een moeder waarvan haar zoon allergisch is voor muggen steken: drie weken voor de vakantie 9 biergist pillen per dag slikken dan werd hij niet gestoken. Ik heb dat van dichtbij meegemaakt en het hielp! Succes