Wij willen een arrangement voor 4 personen in Disneyland boeken, maar we zijn pas 16 en 15, kunnen wij dit met ouderverklaring gewoon boeken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Ieder hotel heeft eigen regels m.b.t. minderjarige gasten. Bij Disney hotels heb je een ouderverklaring nodig.

Volgende de algemene voorwarden van bijvoorbeeld OAD:

Wanneer minderjarigen t/m 17 jaar willen reserveren en niet begeleid worden door een volwassene, dient er een ouderverklaringsformulier in het Frans te worden ingevuld. Dit formulier dient te worden geretourneerd tezamen met een kopie van het paspoort van beide ouders en een pasfoto van het kind of de kinderen.

Minderjarigen jonger dan 17 jaar dienen verplicht begeleid te worden door óf hun ouders, of hun wettelijke voogden of een volwassen persoon aangewezen door de ouders.

Reserveringen van minderjarigen jonger dan 15 jaar zonder begeleiding van een volwassene worden niet geaccepteerd.\

Deze maatregel vloeit onder andere voort uit de Franse
wetgeving.

Voorts is er is in Frankrijk een wet ter voorkoming van sexuele handelingen onder de jeugd. Er mogen geen 2 kinderen (t/m 17 jaar) gezamenlijk in een 2 persoonsbed slapen indien er niet ook een persoon van 18 en ouder op dezelfde kamer slaapt. Zodra er een volwassene (18 jr. en ouder) in dezelfde kamer slaapt, mogen er wel kinderen in een 2 persoonsbed. De volwassene is in dit geval
verantwoordelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt dus als 15 en 16 jarige niet zonder begeleiding een reservering doen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je een arrangement wilt boeken is dat dus bij een aanbieder. Je kunt de aanbieder om aanvullend advies vragen.