waar kan ik het beste heen met mijn vriend op vakantie?

Mijn vriend en ik willen op vakantie, we zijn nu iets meer dan 5 maanden samen en beide rustige type, hij is 19 en ik ben 17. Ik heb totaal geen idee wat voor vakantie we willen dus alle suggesties staan open.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (5)

Dat moet je met elkaar uitzoeken. Je bent nog op ontdekkingsreis met elkaar en je hebt geen idee waar je met vakantie heen wilt?

Maark een Rijncruise. Zit je tussen allermaal 55+ en heb je rust en rustig de tijd om erachter te komen wat je wilt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houden jullie van kamperen en wandelen en ben je een klein beetje avontuurlijk? Dan zou ik er met m'n rugzak en koepeltentje op uit trekken en naar Tsjechie (Hoge Tatra) gaan. Best rustig, niet helemaal platgelopen door Nederlanders, niet duur, mooie mogelijkheden om te lopen, goed bereikbaar met de trein. Tip: Tussenstop maken in Praag en daar 'n paar dagen blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hun budget dat toe laat, is dit echt een super idee. Had het zelf kunnen bedenken.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar pas op in Praag, zakkenrollers zijn daar erg gewiekst.
+
Moeilijke vraag natuurlijk, want ik ken jullie budget niet. Maar aangezien jullie erg jong zijn en elkaar nog niet zo lang kennen, zou ik in Nederland blijven. Zoek een leuke bungalow (of zoiets) in Gelderland of Limburg. Ga lekker fietsen, wandelen, foto's maken, dorpjes bekijken, intiem uit eten, etc....
Mocht alles niet bevallen, ben je altijd dicht bij huis en kun je zo opstappen. Bevalt het wel, dan heb je de tijd van je leven en alle tijd om jullie relatie nog inniger te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat jullie leuk vinden en wat jullie budget is.

In het kort heb je keuze uit de volgende typen vakanties:
1. De strandvakantie (bakken, dansen en lang slapen)
2. De cultuurvakantie (steden en musea)
3. De avontuurvakantie (moe worden)
4. De bungalowvakantie (verveeld hangen op een bank)
5. De verwenvakantie (massages, sauna's en je-weet-wel)

Als ik jullie was, zou ik vooraf samen:
- bepalen wat je budget is
- bepalen waar je heen gaat
- bepalen welke bovenstaande typen jullie het leukst lijkt
- een globaal programmaatje (per dag) maken van wat je gaat doen. Dat kan je thuis al helemaal via het internet uitzoeken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Combinaties kunnen dus ook.
Mijn persoonlijke voorkeur is een combinatie van 2, 3 en natuurlijk 5...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben al meer dan 2 jaar samen met mijn vriend,
Hij is toevallig ook 19 (; ikzelf wordt er bijna 19 in september.

Toen wij net zolang samen waren als jullie, zou ik nog niet te ver reizen... ik zou dit ook nog niet voor té lange periode doen. Je kan misschien al eens gezellig naar de zee gaan of een dagje frankrijk doen. Eveneens een leuke citytrip niet te ver weg , zou ook leuk kunnen zijn.

Wij zijn vaak voor enkele dagen weggeweest en vooral aan de kust een hotelletje of een studio gaan boeken. Een studio raad ik je wel aan! Dit vind ik als koppel veel gezelliger dan hotel, je kan ook eten dan wat je wil en je eigen potje nog koken enz. Je hebt vind ik ook veel meer privacy (; wat zeker niet mis is eh (;

Nu ik en mijn vriend allebei al ouder zijn dan 18, (vorige zomervakantie was ik nog geen 18 aangezien ik net in september verjaar) hebben we besloten om alleen op reis te gaan naar verdere oorden. Dit is Turkije in Bodrum.
Het is aan te raden om met je vriend op voorhand te bespreken welk bedrag je wilt spenderen aan je reis, want het kan vlug oplopen. Ook aan te raden , doe het via een reisbureau en niet via een site. Zo word je niet rap opgelicht en kan je klacht indienen als het niet was zoals zij beschreven... Verzekeringen afsluiten is ook vrijwel duur, ik en mijn vriend moesten al iets over onze prijs gaan.. Reizen is duur , dus denk er op voorhand goed over na zou ik zeggen.

Wat ook leuk is voor de jongeren en ik zeker graag naartoe wil, is Lloret De Mar in Spanje. Misschien niets voor jullie , aangezien jullie rustige types zijn, hier wordt namelijk ook veel gefeest. Frankrijk met de auto zou ook heel leuk kunnen zijn !

Veel succes en een goede reis ! (;