Worden ook vakanties georganiseerd compleet om tornado's te kunnen zien en op te jagen?.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ja die zijn er je kan bijvoorbeeld mee met een 6-daagse trip van Storm Chasing Adventure Tours. En er zullen er vast wel meer zijn die dergelijke trips aanbieden.

http://www.stormchasing.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de info supper.

Andere antwoorden (1)

Overigens wijs ik je er nog wel op dat tornado's eigenlijk uit hun krachten gelopen onweersbuien zijn en 1 normaal onweertje zoals bij ons heeft dezelfde radioactieve kernsplijting en dezelfde explosieve lading als 12 stuks atoombommen in Hiroshima-kwaliteit (dus 12x10 kiloton) dat wil zeggen bij 1 prachtig Hollands onweertje!
Eigenlijk moet je voor het woord tornado er het woordje 'elektrische' eraan vooraf laten gaan anders weet je als scholier namelijk niet goed waar je het over hebt.

Ze zijn nog nooit verklaard. Ze worden qua krachten opgegeven als van F1 tot F5 (de dodelijkste) en geloof het of geloof het niet, maar deze F-waarde wordt vastgesteld aan de hand van hoeveel veren er uit een kip eruitgeplukt zijn zodat de kip kaal wordt. De verklaring hiervan is dat kippenveren hol zijn en onder het vel een klein luchtgaatje hebben: bij een vacuum spatten van een kip zijn veren uit zijn lijf en zie je geplukte kip.
Tornado's zijn ongeloofelijk sterk, veel sterker dan je op grond van absoluut vacuum 1 kG/cm2 verwachten zou!
Zo was er in Texas een boer die een bunkerdak van 30 ton 2 meter diep op zijn ondergrondse schuilplaats had gelegd, 2 meter grond erop en daarop zijn huis gebouwd.
Wel, zijn bunkerdak werd door een tornado "uitgegraven" en ligt nu 3 km verderop op het land van zijn buurman...