Ze hebben het over honderden doden per jaar. Een precies aantal kan ik ook niet vinden.

Er schijnt in 2007 wel een geasfalteerde weg te zijn aangelegt waardoor je de highway of hell kan vermijden.

Hoe eng het is, zie filmpje op de link
12 jaar geleden
"Een schatting gaat uit dat 200 tot 300 weggebruikers jaarlijks omkomen op deze weg."

"In 1995 is deze weg door de Inter-American Development Bank uitgeroepen tot "'s werelds meest gevaarlijke weg".

"De weg is aangelegd in de jaren 30"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Yungasweg

Nu neem ik aan dat het in de beginjaren nog niet zo geheel druk was op die weg.
In 1995 is die uitgeroepen tot meest gevaarlijke weg.
Die titel kreeg die waarschijnlijk door alle doden, dus laten we gemakshalve een telling doen vanaf 1985 tot nu, is 25 jaar * 250 dodelijke slachtoffers (gemiddelde tussen 200 en 300) is al 6.250 doden.

Voor 1985 waren er ook al ontelbare ongelukken, zo is er in 1983 een bus het ravijn ingestort waarbij meer dan 100 passagiers om het leven gekomen zijn.
"Dit ongeval staat bekend als Bolivia's ernstigste verkeersongeval." (wiki).

Ik denk dat als je uitgaat van zo'n 12.000 doden, dat je dan wel aardig in de buurt zit.