Weten jullie mooie vakantiebestemmingen bij de kust of een heel groot meer? (Nl; dld; Fr)

Ik zou graag met de camper op vakantie willen en zoek een mooie omgeving. Ik wil graag aan het water en als het aan mij ligt zou het ook mooi zijn als er wat fietsmogelijkheden zijn.

Ik kan niet al te ver weg gaan maar het liefst toch wel naar het buitenland voor de sfeer alleen al. Dus niet onder in Frankrijk of iets dergelijks. Hoewel ik hierbij niet wil zeggen dat alles in Nederland afvalt!

Zo'n vakantie boekje heb ik al, maar die vind ik wat onoverzichtelijk. Het is een enorme bundel en er staat van alles in, en álles lijkt wel mooi. Zo kan ik natuurlijk dus niet 'even' een bestemming kiezen.

Ik ben niet rijk, ik ben slechts 18 en kan me dus geen 5 sterrencamping of iets dergelijks veroorloven. Wat ik wél erg belangrijk vind zijn nette wc's en dergelijke.

Het mooiste zou zijn als jullie me een link van een camping er bij zouden kunnen doen, dan zou ik heel erg tevreden zijn.

Alvast heel erg bedankt!

PS: Als je meer details wilt die ik evt. ben vergeten, reageer en mijn reactie zal volgen.

Toegevoegd na 2 dagen:
Bedankt voor alle suggesties, die stel ik zeer op prijs!
Nederland is dus een optie.

Maar kennen jullie wellicht ook mooie plekken specifiek aan de oostkust of elders in Duitsland aan water? - ookal zou het alleen maar zijn vanwege de vakantie sfeer dat ik me in het buitenland bevind.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (8)

aan de loire is het altijd mooi en daar kan je kanoen en er zijn daar ook veel mooie groenen gebieden waar je kan fietsen echt een aanrader!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer een iets te vinden in Denemarken. Er is genoeg binnenwater, zoals het Ringkøbing Fjord wat enorm groot is. Het voordeel van Denemarken is dat het een schiereiland is, en je dus gemakkelijk bij de kust komt zonder dat het er druk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een schiereiland, dus aan één plek vast aan het land, maar dat weet je inmiddels wel aan je 2e reactie te zien.:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prachtig, lekker aan zee in West Jutland. +
Ik ben zelf net weer van een vakantie ( wel appartement) maar zitten ook camping van oa de Roompot....aan Egmond aan Zee,ik vind het super daar,heerlijk bij zee en op loop afstand van gezellige centrum en mooie omgeving erom heen met veel groen met vele fiets routes oa in de buurt van Bergen...ik vind het een aanrader

http://www.roompotparken.nl/vakantieparken/552221/egmond-aan-zee/?referer=ggle&gclid=COzg0-3tnqkCFUgf3godsDZFvg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een mooie plek achter de brede duinen van het waterwin- en natuurgebied Oranjezon, vlakbij het breedste en rustigste strand van Walcheren

http://www.oranjezon.nl/

Lekker fris eigen sanitair!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh, je bedoelt het naaktstrand!
de rest is echt niet rustig in de zomer hoor - eerder bomvol!
(bewoonster van Walcheren)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buren zijn hier geweest. Waren erg enthousiast. Over naaktstrand hebben ze niet gerept :)....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja, het kán een paalhoofd schelen :-)
omgeving is idd schitterend, alleen echt zo ontzettend vol met duitsers de hele zomer.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha.. mooie woordspeling...paalhoofd...
maar wat woon je in een prachtige omgeving HJMCH!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha,, ja, weet je, dat heet gewoon zo, ik had die link die jij legt nooit eerder gelegd, moet er zo om lachen!
inderdaad, Walcheren is prachtig, maar zoals ik al zei: vaak te druk, ik geniet meer van de herfst en de winter omdat er dan minder mensen zijn. Beetje egoïstisch hè ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan me helemaal voorstellen. De toeristen overspoelen jullie provincie. Ben een aantal keer "op" Walcheren geweest (vaak Veere, Middelburg, Vlissingen en op klein Walcheren) en ik vond het fantastisch. Prachtige wolkenluchten, vriendelijke mensen in de winkels, mooie straatjes en panden, haven(tje)s en rust (voor een stresskip uit het westen :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom schrijf je "op" Walcheren tussen aanhalingstekens? bij ons heet dat zo, is dat geen
ABN? :-). Als je op een dorp woont woon je dus niet IN een dorp maar OP een dorp....
je krijgt van mij een + voor je prachtige bewoording van ons mooie eiland (nou ja, schiereiland dan want we zitten natuurlijk vast aan N-Beveland en ook aan Z-Beveland maar we noemen het nog steed het eiland Walcheren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OP vind ik zo leuk. Dat viel me OP :) in Zeeland...Ikzelf zou zeggen IN. Ik woon in Amsterdam, ik winkel in Mastricht, ik logeer in den Helder etc...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar IN is ook goed als het een stad betreft, dat zeggen wij ook - zelfs een provinciale stad als Vlissingen of Middelburg of Goes wordt als IN gezegd, maar je woont OP zoutelande, OP Veere, OP Vrouwenpolder etc.
(hoewel Veere vanoudsher stadsrechten heeft maar omdat het zo klein is wordt daarvan ook OP Veere gezegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha..
Nou, ik zit er niet mee hoor. Vind het leuk klinken, op (zonder aanhalingstekens :) Walcheren.
En ik wil van de zomer gauw weer eens die kant op...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, wie weet...tot ziens...op Walcheren :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doei! (zwaait :) )
Een van de waddeneilanden en mijn voorkeur gaat dan uit naar Terschelling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens in Zeeland! Voldoende water, leuke fietsmogelijkheden en heel veel kleine campings. Bijvoorbeeld Zoutelande? Overdag met de camper naar de Westkapelse Zeedijk of het Veerse Meer en 's avonds weer terug naar de kleine camping in de prachtige rustige natuur. Wel op fietsafstand van het 'vertier' als je dat zou willen zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rond de Friese meren zijn prachtige campings te vinden en in Friesland zelf is het ook heerlijk fietsen.

Toegevoegd na 1 dag:
In Duitsland is misschien de Rursee een optie. Niet zo heel ver weg en een camping aan het water - én in het buitenland voor het vakantiegevoel.
De Rursee ligt 202.9 km van Arnhem vandaan, om je een idee te geven van de afstand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien heb je hier iets aan.

http://www.camperpunt.nl/overn_Dtsl.htm

of kijk eens op een camperforum.