Kan iemand een rijtje typische engelse woorden noemen?

Morgen heb ik FCE Speaking test en dat moet ik natuurlijk zo goed mogelijk doen. Weet iemand een paar van die typische engelse woorden? Of van die zinnetjes die je ff tussen door zegt, waar je als Nederlander niet zo snel op kan komen. Of van die worden als definitely, completely, absolutely, certainly, really, totally etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tea :-)

Antwoorden (6)

Sure.
Uhmmm ff denken.
Really.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anyway, Anything, Anywhere...
Alles met Any- is wel handig..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet direct een antwoord weet, zeg dan: 'Hmm, let me think' of 'well'

Probeer ook vooral rustig te blijven, ik heb het dit jaar ook gedaan en ik vond het meevallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het fce examen, dat was echt een hel bij mij. Ik was zó ontzettend zenuwachtig dat ik de meest normale woorden vergat, zoals 'wennen aan' en 'werk'.
Ik zal eerst even wat vertellen over het examen (uit eigen ervaring, geen garantie voor het jouwe); eerst werd er gevraagd waar je leeft, in welke stad, waarom, of je het er leuk vind en waarom wel of niet. Hier vooral lange verhalen ophangen! Ook al is het helemaal niet zo. Bv: i really really like the fact that the city is near to a river, it's very beautiful, you can walk there, which is very nice. Etc. Het maakt niet uit of je het meent, zolang het maar tijd vult.
Vervolgens worden er twee foto's getoond en moet je de verschillen en overeenkomsten omschrijven.geen verschillen als 'de een is zwart-wit en de ander kleur', maar wat je ziet op de foto. Je kunt dingen vertellen over de mensen op de foto, wat ze aan het doen zijn, waar ze zijn, hoe de mensen zich waarschijnlijk voelden.
Ook krijg je een aantal foto's waarover je moet vertellen welke situatie het best geschikt is voor bijvoorbeeld een schoolreisje, en wat jouzelf het leukst lijkt. Niet te lang over nadenken, gewoon een lang verhaal ophangen, veel persoonlijke dingen ophangen. Bv; i would love to go to the tenniscourt because i really like to play tennis. I've played tennis for several years now, and i really enjoy it.
Verder weet ik niet meer wat er wordt gevraagd..
Je moet vooral niet te zenuwachtig worden, en desnoods al de hele dag engels spreken, dan ben je het gewend. Als je een woord vergeten bent, proberen te omschrijven.
Qua tijd (je moet meestal een minuut of langer praten), is het handig om kleine woorden tussendoor te zeggen, ipv i think, i really think, of in my opinion.
Niet al te veel herhalen qua uitdrukkingen. Het gaat vervelen als je de hele tijd zegt 'i think'. Wissel af met dingen als 'i genuinely believe', 'in my point of view', 'in my opinion', etc. Dit houdt je verhaal wat levendiger!
Verder, ontspannen, en als je het echt niet meer weet gewoon je verhaal afsluiten. Dat is beter dan alles herhalen. Laat desnoods diegene met wie je het examen doet (moet met zn tweeëen) maar aan de beurt. Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien een stomme vraag, maar die dingen die je gegeven hebt om te zeggen daarvan weet je zeker dat je ze zo zegt? niet dat ik foute dingen loop te zeggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu je het zo zegt zie ik meteen een fout; i really like to play tennis --> i really like playing tennis.
Het verhaal over de rivier klopt naar mijn weten wel (misschien zit er een kleine fout in), en de rest klopt.
Als je een beetje snel praat dan horen ze het waarschijnlijk niet eens, en een paar fouten worden je niet kwalijk genomen (gelukkig maar, anders was ik keihard gezakt).
By the way
Obviously
In the end
Deze woorden moeten natuurlijk wel in de context passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
definitely, completely, absolutely, certainly, really, totally etc.E
Al deze woorden zijn niet typisch Engels maar allemaal afgeleid uit het Latijn, hieronder enkele voorbeelden.

absolutely = absolutus
complete = completus
defintely = definitivo