In traditioneel chinees zeg je het zo

Xièxiè

(foenetisch)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xie xie
dat is de nederlande uitspraak voor dank u wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je sisi zegt klinkt het prima. (Ik ken een chinese jongen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelfs als je het foenetisch uitspreekt is het alsof je over een frisdrank hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus? Als Cola Goedemorgen zou betekenen in het Chinees zou ik ook nog steeds Cola tegen een chinees zeggen 's ochtends.
xie xie

Je spreekt het zo uit:

sjieh sjieh
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een paar woorden geleerd bij ons chinees restaurant. dit zijn ze denk alleen dat het mandarijns of zo is maar goed je weet maar nooit
( ik schrijf het op zoals je het zecht weet het anders niet)

mij tang = de rekening
me kooi = dank u wel
torkie = tot ziens

hopelijk heb je hier wat aan
en anders kan je ook naar ni hou kaylan kijken bij nick junior gaat over chinees meisje en leert je chinese woordjes mijn zoontje kijkt dat altijd