kan ik mijn visum voor India aanvragen in Kuala Lumpur?

Ik ben nu in een klein vergeten plaatsje in Maleisie ver weg van Kuala lumpur. De planning was om mijn visum voor India komende week aan te vragen in Kuala lumpur. Nu verteld mij vandaag een Engels man dat dit niet meer gaat?!?! Op internet kan ik nix vinden hierover. WIe heeft meer informatie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Probeer even na te gaan of er een nederlandse ambassade in de buurt zit of bel ze even op. Zij kunnen je het beste antwoord geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dat kan nog steeds in Kuala Lumpur.

Zie de informatie op deze site:
http://www.indiavisa.com.my/

Je kunt er ook een formulier downloaden voor de visumaanvraag.

Toegevoegd na 7 minuten:
Hmmm... aan de andere kant kan het geen kwaad de vraag neer te leggen bij een ambassade.

Ik vond online het volgende artikel:
"If you’re planning on getting an Indian visa in Kuala Lumpur or Bangkok, it might be wise to opt for the latter, actually. A traveller nicknamed meandfrenchie reported this on Thorntree (20-Feb-2011):

“Hi all, I just wanted to give an update on applying for an India visa in Kuala Lumpur, Malaysia. They said as of November 2010, the rules have changed for non-Malaysian residents. You can no longer apply for an India visa in KL if you are not a resident.

This is unfortunate b/c many travelers, like myself, come to KL hoping for an India visa and were surprised by this change. They said you can still apply but 90% percent of the applications are rejected unless there is some kind of emergency, like death in the family.

Our friends just applied in Bangkok and were successful. It took 5 working days but they had no issues and are not residents of Thailand.

I hope that helps. I don’t want to see any other travelers coming to KL just for this.”"

http://www.evisaasia.com/visa-guide/getting-an-indian-visa-in-kuala-lumpur/